یزد - آیین بزرگداشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح دوشنبه با حضور استاندار یزد و جمعی دیگر از مسئولان استان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد یزد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این آیین بزرگداشت گفت: آیت الله هاشمی یار دیرین امام و رهبری و انقلاب بود که در همه مقاطع انقلاب در کنار مردم حضور داشت.
حجت الاسلام محمد صدوقی اظهار داشت: باید از رحلت آیت الله هاشمی عبرت بگیریم و با مسئولان نظام که همه هدفشان خدمت به مردم و انقلاب است بهتر از این رفتار کنیم.
وی گفت: امروز در سوگ بزرگواری نشسته ایم که به تعبیر مقام معظم رهبری نمونه ای کم نظیر از مبارزان این انقلاب بود.
صدوقی اظهار داشت: آیت الله هاشمی سیاستمداری باهوش وافر بود سیاستمداری که فقیه بود قرآن شناس بود و از طرفی اکثر مردمان جامعه به نقش او اعتقاد و امید داشتند ، وی خصوصیات بسیاری داشت که به نظرم مهمترین خصوصیت هاشمی که او را امروز به اسطوره ای تبدیل کرد و به وجود آورنده آن تشیع جنازه تاریخی که بعد از تشیع جنازه امام بی نظیر بود و می تواند عامل وحدت جامعه باشد.
وی افزود: او همواره یک هدف داشت تقویت نظام و رهبری ممکن است او به اقتضاء زمان مسیرهای مختلفی برای رسیدن به این هدف انتخاب می کرد اما این تغییرات در هاشمی در دوره های مختلف به معنی تغیر هاشمی و هدف او نبود بلکه او هدفش همواره حفظ و تقویت جمهوری اسلام بود و به تناسب زمان راه مناسب را انتخاب می کرد.
صدوقی گفت: هاشمی خود را فرزند این انقلاب می دانست و از روز اول تا آخرین روز حیاتش هرگز ادبیاتی بکار نبرد که گویا از انقلاب جدا شده است.
معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز با یادآوری فداکاری های آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه انقلاب، تلاش برای بازگو کردن و دستاوردهای آن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را وظیفه دانشگاهیان عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.