سمنان- یکی از مشکلات روستاها در شاهرود ساخت‌وسازهای غیرمجاز است که هم مردم را سردرگم کرده و هم مسؤولان را به دردسر انداخته است.

تخلفات ساختمانی جنب حسینیه روستای گرمن شاهرود

قدس آنلاین- حسین بابامحمدی:یکی از این تخلفات ساختمانی در جنب حسینیه «ظهر عاشورا» روستای گرمن بخش بسطام شاهرود که ظاهراً بدون پروانه ساخته شده است.

تعرض به حریم حسینیه

بخشدار بسطام در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این ساخت و ساز بدون پروانه انجام شده و تخلف آن مورد رسیدگی است.

مهدی استیری با اشاره به تعرض به حریم حسینیه، افزود: دهیاری باید برای تخلف ساختمانی کمیسیون تشکیل بدهد و در وهله اول به مالک اخطار و پس از آن به نیروی انتظامی در خصوص تخلف اطلاع و پرونده تشکیل بدهد اما تاکنون پرونده‌ای مبنی بر این مورد تخلف به ثبت نرسیده است.

رئیس بنیاد مسکن شاهرود نیز در مورد این ملک گفت: ما مرجع رسیدگی نیستیم که بتوانیم با آن برخورد کنیم. این مورد در صلاحیت کمیسیون ماده ۹۹ است و در صورتی که کارشناس آن حوزه از ما بخواهد ما می‌توانیم وارد رسیدگی شویم.

مهندس حسینی افزود: ضوابط طرح این ملک به دست بنیاد مسکن صورت می‌گیرد اما رسیدگی به تخلف در صلاحیت ماده ۹۹ می‌باشد. دهیار روستا موظف است که به مردم برای ساخت و ساز پروانه بدهد که گویا صاحب ملک پروانه نگرفته است.

اطلاعی ندارم

دهیار گرمن نیز در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر ساخت و ساز در کنار حسینیه ظهر عاشورا، گفت: این ساخت و ساز بدون استعلام‌های بنیاد مسکن و غیرمجاز صورت گرفته و پرونده ناقص برای کمیسیون ارسال شد.

قاسمی افزود: ما ۶ پرونده دیگر ساخت و ساز غیرمجاز در این روستا داریم.

دهیار گرمن گفت: این ملک اصلا پروانه نداشته، پس تخلف خودشان است.

مسؤول حسینیه ظهرعاشورا هم در مورد این ساخت و ساز به خبرنگار ما گفت: حال با پروانه یا بدون پروانه اطلاعی ندارم! فقط می‌دانم آقایان پله را بدون اجازه بریده‌اند. در خصوص خانه‌ای که ساختن این را اطلاع دارم که قبلاً عقب‌نشینی کردند اما دوباره بخشی از آن را تغییر دادند. ساختمان قبلاً یک طبقه بوده اما الان چند طبقه ساخته اند ولی در خصوص اینکه پروانه ندارد بنده بعید می‌دانم، چطور بدون نظارت دهیاری انجام شده است؟

حسین غریبی افزود: در خصوص این پله‌ها عرض کنم ما در روز عاشورا مراسمی داریم که نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از خانم‌ها در حسینیه پذیرایی می‌شوند که برای رفع مشکل تردد یک پله ساختیم که خروجی باشد و پله‌های اصلی حسینیه ورودی شود که زمان پایان مراسم با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت: ما از مردم ۱۰هزار تومان کمک می‌گیریم یعنی حسینیه درآمد ندارد چون نه مغازه دارد که اجاره بدهیم و نه موقوفه‌ای دارد که هزینه‌های حسینیه را جواب دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.