کرمان-مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه آمارها در حوزه آسیب‌های اجتماعی متناقض است گفت: باید اطلاعات مربوط به زنان سرپرست خانوار به شکل نرم‌افزاری ساماندهی شود.

آمار در حوزه آسیب اجتماعی متناقض است

به گزارش قدس آنلاین، زهرا موسی‌پور روز دوشنبه در نشست طرح راه‌اندازی ستاد فرماندهی آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مسائل و مشکلات اجتماعی فراوان است اما در طرح تقسیم کار ملی برای اینکه بتوان در یک بازه زمانی کوتاه نتیجه عملی به دست آورد بخشی از وظایف برای دستگاه‌ها تقسیم‌بندی شده است.

وی با اشاره به انعقاد نخستین تفاهم‌نامه وزارت کشور و سازمان بهزیستی افزود: در این تفاهم‌نامه موضوع کار، تعهدات دو طرف مشخص شده است و برای اینکه به شایستگی این تفاهم‌نامه اجرا شود باید  به سرعت با دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار شود تا بتوان این وظیفه را به خوبی انجام داد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با تأکید براینکه اهمیت مسائل اجتماعی باید از دسته دو و سه به دسته نخست در جامعه تبدیل شود خاطرنشان کرد: این نشست‌ها سبب مطرح شدن اولویت مسائل اجتماعی در حضور مسئولان می‌شود.

موسی‌پور با بیان اینکه اگر اطلاعات مربوط به زنان سرپرست خانوار به شکل نرم‌افزاری ساماندهی شود زودتر به نتیجه می‌رسیم گفت:  دغدغه استاندار کرمان در زمینه کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ستودنی است و در مسائل اجتماعی نیزبرنامه‌ای شبیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طراحی می‌شود.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: آمارها در حوزه آسیب‌های اجتماعی متناقض است  و این تناقض باعث می‌شود در تصمیم‌گیری‌ها با مشکل روبه‌رو شویم.

وی با تأکید براینکه ساختاری باید طراحی شود تا  مسائل اجتماعی و فرهنگی را پیگیری کنند تصریح کرد: موضوعات  فرهنگی و هنری می‌توانند به شدت در مسائل آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشند.

موسی‌پور با بیان اینکه استان کرمان در حوزه آسیب‌ها رتبه بالایی دارد اما در کاهش آسیب از اعتبار بالایی برخوردار نیست افزود: بهزیستی با توسعه کلینیک‌های مددکاری اقدامات خوبی انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.