بیرجند- فرماندار طبس با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند تا مسجد شکر طبس به موزه ملی تبدیل شود،گفت: باید تمامی جهان شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای همیشه بیدار طبس را به نظاره بنشینند.

 مسجد شکر شهرستان طبس به موزه ملی تبدیل شود

سید مهدی طلایی مقدم درگفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در واکنش به خبر ثبت ملی شکست آمریکا در صحرای طبس به نام استان یزد اظهار داشت: خواب پریشان دولتمردان آمریکا در سال ۱۳۵۹ و آن شب الهی با نام شهرستان طبس تکرارمی شود و این قطعه از تاریخ هرگز بی نام طبس شناخته نمی شود.

وی بیان کرد: حوزه مسجد شکر و تاسیسات آن و محل وقوع حادثه تاریخی شکست آمریکا در کویر طبس جز لاینفک شهرستان طبس بوده هست و خواهد بود.

وی ضمن تکذیب شایعات جدا شدن این قسمت از خاک شهرستان طبس، افزود: ثبت واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس در فهرست آثار ملی به طورجدی پیگیری می شود و حصول نتیجه آن به اطلاع همشهریان عزیز خواهد رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس تصریح کرد: استان یزد درگذشته پیگیر ثبت ملی این واقعه عظیم بوده است که با مذاکرات و پیگیری انجام شده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، قرار شد کل پرونده مذکور به استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس منتقل و ثبت نهایی این اثر تاریخی، ملی و مذهبی برای طبس انجام گردد.

طلائی مقدم از توجه ویژه استاندار خراسان جنوبی به منطقه مسجد شکر تقدیر کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا فضا برای منتقل کردن دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی به نسل جوان صورت گیرد که احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس با موضوع نمایش ۵ اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس از مهمترین اقدامات برای تحقق این هدف است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند تا مسجد شکر طبس به موزه ملی تبدیل شود، اظهار داشت: باید تمامی جهان شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای همیشه بیدار طبس را به نظاره بنشینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.