ساری- مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی گفت: «وین» اتریش، ذوق و خلاقیت سفالگران ایرانی را به نظاره نشست.

برپایی نمایشگاه «صلح و سفال» در نمایشگاه گردشگری وین

عباد رضا اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی گردشگری «مسه وین» در تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ دی در پایتخت اتریش برگزار شد، افزود: نمایشگاه هنر سنتی سفالگری با عنوان «صلح و سفال» از دیگر برنامه‌ها و جاذبه‌های غرفه ایران بود که درآمد حاصل از فروش اقلام به نمایش گذاشته شده به موسسه خیریه «محک» اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چایخانه سنتی دایر و بازدیدکنندگان و میهمانان با سوغات و خوراکی‌های ایرانی پذیرایی شدند، یادآور شد: همچنین به منظور آشنایی بیشتر علاقمندان با جاذبه‌های ایران، بازی کامپیوتری ایرانشناسی اجرا و برندگان برای بازدید از کشورمان به ایران سفر خواهند کرد.

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی با اعلام اینکه هنرمندان و فعالان گردشگری ایران در این نمایشگاه حضور پرباری داشتند و داشته های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشورمان را به نمایش گذاشتند، اضافه کرد: اجرای موسیقی زنده ایرانی، بازدیدکنندگان نمایشگاه گردشگری وین ۲۰۱۷ را در غرفه ایران متوقف کرد.

اسلامی ادامه داد: برپایی کارگاه حضوری توسط مینیاتوریست پیشکسوت کشورمان که به نمایندگی از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه حضور داشت مورد توجه و استقبال زیاد بازدیدکنندگان قرار گرفت و به رونق هرچه بیشتر غرفه ایران کمک کرد.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مدت سه سال برپایی نمایشگاه گردشگری در وین را به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی واگذار کرده است، گفت: غرفه کشورمان در این دوره از نمایشگاه مورد توجه رسانه‌های کشور اتریش نیز قرار گرفت و شبکه S CHAN TV و مجله SOCIETY با حضور در غرفه ایران به انجام مصاحبه پرداخته و برای معرفی شایسته جاذبه‌های گردشگری ایران در رسانه‌های خود ابراز تمایل کردند.

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی افزود: غرفه ایران در سال دوم حضور خود در نمایشگاه «مسه وین» به صورت چهار طرف باز و با ۱۱۲ متر مربع مساحت، در کنار غرفه کشورهای چین، ژاپن، هند، مراکش، ارمنستان و گرجستان قرار داشت.

اسلامی یادآور شد: این نمایشگاه گردشگری، یک رویداد بین‌المللی در حوزه تعطیلات، سفر و تفریح بوده که زمینه آشنایی عموم مردم اتریش و حتی گردشگران برخی از کشورهای همسایه با جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های موجود در هر کشور در حوزه‌های گردشگری را فراهم می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.