مشهد- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از لغو امتیاز بهره‌برداری تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

امتیاز بهره‌برداری تاکسی‌های فرسوده لغو می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علوی مقدم گفت: براساس مصوبه جدید هیأت دولت مورخ ۱۲ دی ماه جاری سازمان تاکسیرانی ملزم گردیده امتیاز بهره‌برداری تاکسی‌هایی که به سن فرسودگی رسیده و دارندگان آنها نسبت به نوسازی خودروهای مذکور تا پایان همان سال اقدام نکنند لغو نماید.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه ۲۷ آبان ماه امسال هیأت وزیران تخلف تردد وسایل نقلیه در سن فرسودگی هر ۲۴ ساعت یکبار در کلانشهرها به مبلغ ۵۰۰ هزار رالر اضافه شده است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور نیز باید براساس این مصوبه، نسبت به اعمال قانون خودروهای فرسوده اقدام کند اظهار داشت: تمامی تاکسی ها با عمر بیش از ۱۰ سال مشمول این جریمه خواهند شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به تمهیدات انجام شده اعلام کرد: شهرداری مشهد با اخذ دو مصوبه از شورای اسلامی شهر تسهیلات ویژه‌ای برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی این کلانشهر در نظر گرفته است.

به گفته وی پرداخت ۵ درصد از نرخ تسهیلات توسط شهرداری و به عنوان یارانه یکی از این مصوبات است و دیگری ضمانت تاکسیران توسط شهرداری و سازمان تاکسیرانی در بانک‌های عامل می‌باشد.

علوی مقدم از نوسازی ۳ هزار و ۷۰۰ تاکسی از ناوگان تاکسی‌های فرسوده مشهد طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: سیاست سازمان تاکسیرانی تا این مرحله تعامل و کمک به تاکسیرانان جهت تشویق به نوسازی ناوگان بوده لکن در صورت عدم همراهی دارندگان تاکسی‌های فرسوده سازمان تاکسیرانی ملزم به انجام اقدامات بازدارنده و قهری می‌باشد.

وی توقف تاکسی‌های فرسوده در همه خطوط را اولین مرحله برخورد عنوان کرد و افزود: در مرحله بعدی نیز اعمال قانون و قطع خدمات به تاکسی‌های فرسوده در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

این مقام مسوول از تمامی دارندگان تاکسی‌های فرسوده تقاضا کرد با توجه به مدت اندک باقی مانده تا پایان طرح نوسازی از فرصت باقیمانده استفاده و نسبت به نوسازی تاکسی اقدام کنند تا با مشکل محدودیت در فعالیت و دریافت خدمات مواجه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.