مشهد-ناظر گمرکات خراسان رضوی از کاهش ۱۱ درصدی واردات کالا به استان از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه خبر داد.

کاهش ۱۱ درصدی واردات کالا به خراسان رضوی

مسعود عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: براساس نتایج حاصل از آمار کارشناسی شده، تجارت خارجی گمرک ایران، میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی طی ۹ ماهه سال ۹۵، معادل هزار و ۶۲۱ تن و به ارزش یک میلیون و ۲۵۴ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن هفت درصد و در ارزش دلاری ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد. این در حالی است که در ۹ ماهه سال گذشته از لحاظ وزن هزار و ۵۱۰ تن و به ارزش یک میلیون و ۱۵۳ هزار دلار کالا از خراسان رضوی صادر شده است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال، میزان واردات کالا به استان بیش از ۲۹۲هزار تن و به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۲۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۵ میلیون دلار بوده است و واردات کالا در ۹ ماهه امسال در خراسان رضوی از لحاظ وزنی ۱۱ درصد و از لحاظ ارزشی ۷/۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تصریح کرد: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در سال جاری رقم ۹ هزار و ۲۴۳ دلار از محل تجارت چمدانی و رقم ۵۶ هزار و ۳۹۱ دلار از محل بازارچه‌های مرزی باجگیران و دوغارون بوده است که با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات، تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی ۹ ماهه سال ۹۵ مثبت و معادل ۹۹۱ میلیون دلار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.