۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 493683

رشتخوار- رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای ورزش باستانی در رشتخوار می گوید: قدمت ورزش باستانی در این شهرستان به قدمت یک قرن می رسد و متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده است.

زورخانه «رشتخوار» در گود بی مهری

قدس آنلاین- علی مراد زاده در گفت و گو با قدس انلاین با بیان اینکه جوانان و نوجوانان زیادی در سطح شهرستان هستند که علاقه زیادی به این ورزش دارند، اما به علت نبود فضای مناسب و امکانات نمی توانند ثبت نام کنند.

وی با گلایه از عدم حمایت مسئولان شهرستان از ورزش باستانی گفت: جوانان از مسئولان می خواهند برای تمرین جای مناسب در اختیار ورزشکاران علاقمند این رشته ورزشی قرار دهند.

وی اظهار کرد: درخواست ما از استاندار، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان این است که با تخصیص اعتبارات مورد نیاز نسبت به تکمیل تنها گود باستانی رشتخوار اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مراد زاده گفت:برای احیای گود زور خانه در شهر رشتخوار نیاز هست که امور وقف و خیرین به سمت و سوی امورفرهنگی برود و در شرایط فعلی با گسترش فضاهای فرهنگی و ورزشی خدمت بزرگی به جوانان انجام دهند.

وی با دعوت از مردم و مسئولان در راه اندازی گود زور خانه در رشتخوار اظهار داشت: از خیرین دعوت می‌کنیم به بحث ساخت و ساز اماکن فرهنگی و ورزشی ورود کنند و کمک حال خادمین ورزش باشندورزش و تحرک درجامعه امروزی نقش بسیار مهمی در ایجاد روحیه نشاط و زندگی دارد.

وی با اشاره به این که گود زور خانه ای شهر رشتخوار که مربوط به دور قاجار است گفت:این مکان توسط شهرداری رشتخوار مقداری باز سازی شده اما تکمیل نیست و با اندکی کمک خیرین می تواند آن را احیا کرد.

وی افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در گرو گسترش زیر ساخت های این رشته مذهبی، تاریخی و ملی کشورمان است.

اداره 2 نفره

رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار هم با اشاره به مشکلات ورزشی شهرستان رشتخوار گفت: عدم ابلاغ چارت سازمانی نیروی انسانی علیرغم پیگیری های مکرر، ورزش با حجم گسترده وظایف سازمانی خود فقط با دو نفر اداره می شود و با توجه به ادغام سازمان جوانان با سازمان ورزش می طلبدکه زمینه استخدام کارشناسان دیگری فراهم شود تا اموراداری شرایط مناسبی پیداکند.

براتعلی باقری ادامه داد: تکمیل استخرشنا یکی دیگر از دغدغه‌های این جوانان و اهالی رشتخوار می باشد متاسفانه ده سال از ساخت آن می گذرد که تکمیل نشده و معطل تزریق بودجه است
وی احداث سالن های ورزشی برای جوانان را در سطح مناطق روستایی یکی از مطالبات جوانان این شهرستان ذکر کرد ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.