همایش «رویش نوجوان» به منظور هم‌عهدی با شهدا با حضور دانش‌آموزان مدارس مناطق ۳ و ۱۰ تهران برگزار شد.

همایش «رویش نوجوان» به منظور هم‌عهدی با شهدا برگزار شد

به گزارش «قدس آنلاین»،  مراسم پرشکوه «هم‌عهدی با شهدا» با حضور دانش‌آموزان مناطق ۳ و ۱۰ آموزش و پرورش تهران در محل سالن دعای ندبه (مهدیه شهدا) بهشت زهرا(س) برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران و همچنین مسئولان مناطق ۳ و ۱۰ حضور داشتند که با هدف پرداختن به مقام شامخ شهیدان، تکریم، پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای ۸ سال دفاع مقدس و نشر، گسترش و تعمیق شناخت دانش‌آموزان از فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه سازی برای همراهی و همدلی بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان با شهدا برگزار شد.

اسفندیار آزاده مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: یکی از ویژگی‌های بارز و منحصر بفرد انقلاب اسلامی در بُعد معنوی و فرهنگی که موجب بالندگی انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا گردید، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی افزود: شهادت موجب اشاعه فرهنگ ناب محمدی صلی الله علیه و آله و دفع هشیارانه خطرات از جامعه اسلامی بود.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران خاطر نشان کرد: افتخار به شهادت و شکل‌گیری مفهومی خاص به نام شهید و شهادت چنان پایه مستحکمی در جامعه پیدا کرد که امروزه به عنوان یکی از ارکان حفظ نظام محسوب می شود.

در این مراسم، مدارس متوسطه دوره اول منطقه و مدارس شهدای مدافع حرم، شهدای هفتم تیر و شهید ناصرکاظمی منطقه ۱۰ حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.