چشم‌انداز ۱۰ ساله‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصویب و به تمام معاونت‌ها و مدیریت‌های ستادی و استانی این کانون ابلاغ شد.

چشم‌انداز ۱۰ ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابلاغ شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  هیأت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چشم‌انداز ۱۰ ساله‌ این کانون را تصویب کرد و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز این چشم‌انداز را به تمام معاونت‌ها و مدیریت‌های ستادی و استانی کانون ابلاغ کرد.

علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در مقدمه‌ این متن، دومین دوره‌ چشم‌انداز ۱۰ ساله‌ کانون را دورنمایی آرمانی و در عین‌حال واقع‌بینانه از وضعیت کانون دانسته که با ارائه‌ تعریفی به‌روز از مأموریت سازمانی، ویژگی‌های مطلوب کانون را در قالب اهداف، راهبردها و سیاست‌ها تبیین کرده است.

در ابتدای این مقدمه آمده است: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر پایه‌ فرهنگ و ارزش‌های دینی و اجتماعی شکل گرفته و در طول نزدیک به چهار دهه، مستمر و پردامنه، به سیاست‌گذاری در حوزه‌ فرهنگ و برنامه‌ریزی برای هدایت تحولات و تغییرات در حوزه‌های مختلف تمدنی و فرهنگی کشور پرداخته است.

به اعتقاد مدیرعامل کانون، فرهنگ‌سازی و تعالی فرهنگ با برنامه‌ای کوتاه‌مدت و مقطعی به سرانجام نمی‌رسد و نمی‌توان به شکل سخت‌افزاری با آن مواجه شد. بلکه نیازمند نگاهی منعطف، مبتنی بر اصول عقیدتی، نیازهای اجتماعی و برنامه‌ریزی بلندمدت است.

وی در مقدمه چشم‌انداز ۱۴۰۴ کانون که در تاریخ ۴ آبان به تصویب نهایی هیأت مدیره رسیده، توضیح داده است که در تدوین این متن، اسناد بالادستی مانند اساس‌نامه‌ کانون، سیاست‌های فرهنگی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و متن اسناد و برنامه‌های قبلی کانون مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته، همچنین در مطالعه‌ای تطبیقی، در وضعیت سازمان‌های فرهنگیِ با فعالیت‌های مشابه در کشورهای جهان نیز تأمل شده است.

بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴، قصد دارد با بهره‌مندی از جایگاهی ممتاز در ساماندهی و عرضه‌ تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به سازمانی معیار در حوزه‌ کودک و نوجوان تبدیل شود.

در این چشم‌انداز ۹ افق سازمانی، ۵ هدف و ۲۸ سیاست و راهبرد اصلی مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.