ساری- فرمانده دریابانی مازندران از توقیف بیش از ۳۰۰ فروند شناور متخلف و غیرمجاز در آب‌های سرزمینی استان خبر داد و گفت: بالاترین امنیت در دریای خزر توسط دریابانی ناجا ایجاد شده است.

بیش از ۳۰۰ فروند شناور غیرمجاز در مازندران توقیف شد

به گزارش قدس آتلاین، هوشنگ حسینی با بیان اینکه حضور مستمر و فعال نیروهای دریابانی مازندران سبب ایجاد بالاترین ضریب امنیت در دریای خزر شده است، گفت: نیروهای دریابانی استان برای حفظ و حراست و پاسداری از مرزهای آبی و نوار ساحلی حضور مستمر و فعال دارند و همین حضور سبب ایجاد بالاترین ضریب امنیتی در دریای خزر شده است.

فرمانده دریابانی مازندران تصریح کرد: تفاوت مأموریت دریابانی ناجا با مأموریت‌های نیروی انتظامی در حوزه دریا و خشکی است و با وجود همه سختی‌ها در مأموریت و حراست و پاسداری از دریا، از هیچ کوششی در این راه دریغ نمی‌کنند.

این مسؤول بیان کرد: دریابانی مازندران در محدوده مرز ساحلی مستقر و با شناورهایی که در اختیار نیروهای دریابانی است، امروز امنیت دریانوردی را با بالاترین ضریب امنیتی بر عهده دارند.

حسینی از توقیف بیش از ۳۰۰ فروند شناور غیرمجاز خبر داد و خاطرنشان کرد: در بحث ساماندهی شناورها، مازندران به‌عنوان نخستین استان نسبت به کنترل و ثبت شناورها در سطح کشور اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه مازندران تنها استانی است که در آن شناورهای تفریحی، صیادی و تجاری با رنگ‌های خاص مشخص و ثبت شده‌ و در سطح کشور نمونه است، ادامه داد: رصد کامل تمامی شناورها در دریای خزر بر عهده دریابانی مازندران است.

فرمانده دریابانی مازندران اظهار کرد: در صورتی که شناورها مجوز لازم را نداشته باشند و اصول قانونی همچنین ایمنی را رعایت نکنند، به فوریت نسبت به توقیف شناورهای مذکور و هدایت آنها به سمت پارکینگ اقدام می‌شود.

این مسؤول با اشاره به محدوده تردد شناورها، تصریح کرد: شناورهای تفریحی تنها مجاز هستند حداکثر دو مایل از ساحل دور شوند و اگر از این حد خارج شوند، مأموران دریابانی با آنان برخورد می‌کنند.

حسینی با تأکید بر اینکه رعایت قانون برای همه الزامی است، گفت: در همین بخش ۳۱۷ شناور از انواع مختلف تفریحی و صیادی توسط دریابانان استان توقیف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.