قم- عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها برای مجلس خبرگان رهبری محترم هستند، گفت: بر این باور هستیم که باید از ظرفیت مجلس خبرگان رهبری به عنوان شخصیت حقیقی ولایت فقیه استفاده بیشتری داشته باشیم.

رسانه ها از ظرفیت مجلس خبرگان رهبری به عنوان شخصیت حقیقی ولایت فقیه بیشتر استفاده کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر سه شنبه طی نشست خبری که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با بیان اینکه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری طی هفت ماه اخیر فعالیت گسترده‌ای داشته است، اظهار کرد: این دوره مجلس خبرگان رهبری نسبت به دوره‌های قبل فعال‌تر است.

وی از برگزاری هفت جلسه با حضور هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یاد کرد و افزود: جلسه مشترک میان هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها برگزار شده است و کمیسیون تحقیق نیز با محوریت بررسی شاخص‌های رهبر انقلاب اسلامی و ریاست آیت‌الله جنتی طی پنج جلسه به بررسی ویژگی‌های رهبری پرداخته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بنده دو سال عضو کمیسیون محرمانه اصل ۱۰۹ قانون اساسی بوده‌ام، این کمیسیون به منظور بررسی صلاحیت رهبری در دوره پنجم طی پنج جلسه با ریاست آیت‌الله مومن امور خود را پیگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه سیاسی خبرگان رهبری را کمیسیون سیاسی و اجتماعی تعیین می‌کند، عنوان کرد: مباحث مختلف فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی، امنیتی و اقتصادی در قالب کمیته‌های مختلف در این کمیسیون دنبال می‌شود.

خاتمی با تاکید بر اینکه کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه سه جلسه برگزار کرده است، مطرح کرد: نقشه راه مدیریت مجلس خبرگان رهبری و آیین‌نامه مجلس توسط این کمیسیون به هیأت رئیسه ارائه می‌شود که ریاست آن بر عهده آیت‌الله بهشتی است.

وی از فعالیت مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی با ریاست آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری یاد کرد و ادامه داد: این مرکز فصلنامه حکومت اسلامی را تهیه و منتشر کرده و تاکنون ۶ نشست علمی را با حضور چهره‌های برجسته علمی برگزار کرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری طی هفت ماه اخیر سه بیانیه داشته است، مطرح کرد: یکی از این بیانیه‌ها در مورد صوت تهیه شده علیه امام راحل(ره) بود که مورد استفاده بیگانگان قرار گرفت و توسط مجلس خبرگان رهبری محکوم شد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری اقدام کنگره آمریکا در نقض برجام و تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها را محکوم و به مناسبت حماسه ۹ دی نیز بیانیه گرامیداشتی صادر کرده است.

خاتمی به برگزاری اجلاسیه عمومی مجلس خبرگان رهبری همزمان با ۱۷ و ۱۸ اسفندماه در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اعضای اجلاسیه روز ۱۹ اسفندماه بعد از زیارت مرقد امام راحل(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها برای مجلس خبرگان رهبری محترم هستند، عنوان کرد: امیدواریم اطلاع‌رسانی با رعایت شرایط سبب رشد و سازندگی کشور شود؛ خبرگان رهبری رسالت‌های مشخصی دارد اما با این وجود، حجم فعالیت‌های انجام شده شایسته تکریم است و بر این باور هستیم که باید از ظرفیت مجلس خبرگان رهبری به عنوان شخصیت حقیقی ولایت فقیه استفاده بیشتری داشته باشیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بررسی انتخاب و بررسی صلاحیت ولایت فقیه را از رسالت‌های اصلی این مجلس خواند و تصریح کرد: امیدواریم تا انقلاب حضرت مهدی(عج) نیازی به تجدید رهبری نداشته باشیم چراکه ایشان شایسته بوده و در ابعاد مختلف کشور را مدیریت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.