بجنورد – هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی با حضور استاندار با دستور کار تصمیم گیری در خصوص هجدمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای کشور، هم اندیشی در خصوص برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، تصمم گیری در خصوص اسکان مسافرین نوروزی و برنامه های هفته گرامیداشت معلم، ساماندهی فضاهای دارالقر آن و اردوگاهها برگزار شد.

جشنواره هنرهای تجسمی هنرستانهای فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی صبح سه شنبه در این جلسه در خصوص برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی  گفت: جشنواره هنرهای تجسمی هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای کشور به میزبانی خراسان شمالی درتابستان ۹۶ برگزار می شود.

عباس سعیدی با اشاره به اینکه خراسان شمالی هجدمین استان برگزار کننده این جشنواره در کشور است، اظهار داشت: توسعه و تعالی رشته های هنری شاخه فنی و حرفه ای ، ایجاد فضای رقابت بین هنرجویان ، معرفی توانمندی های هنرآموزان و ارزیابی انها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره در ۸ عنوان رشته ، ۴ عنوان درس و ۴۴ آیتم برگزار می شود که در نهایت ۱۹۰ هنرجو و ۱۰ هنرآموز به عنوان منتخب معرفی می شوند.

وی از دستگاههای اجرایی استان جهت برگزاری هرچه بهتر این جشنواره  تقاضای همکاری ومعرفی نماینده هر دستگاه را کرد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیزدر رابطه با نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: تاکنون ۱۸ جشنواره خیرین مدرسه ساز در سطح کشور برگزار شده که این استان نیزاز ابتدای تاسیس تاکنون میزبان ۱۱ جشنواره بوده است.

بابایی اظهار داشت: از ابتدای تاسیس استان تاکنون ۶۵ میلیارد تومان با جذب ۷۵۲ خیرحقیقی و حقوقی تعهد خیرین مدرسه ساز در این استان بوده که در جشنواره سال گذشته ۶۸ خیر۱۱ میلیارد تومان را تعهد کردند.

وی افزود: در حال حاضر در سال جاری ۳۸ پروژه مشارکتی مردمی و خیرین با ۱۳۴ کلاس درس با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۳۶۹ میلیارد تومان دراستان در دست اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اساسی جشنواره خیرین مدرسه ساز علاوه بر تجلیل و تقدیر از خیرین بهره مندی از حضور این خیرین جهت جلب مشارکت است.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه در رابطه با اسکان مسافران نوروزی گفت: سال گذشته ۳۰۰ نفر در هتل ها و ۴۰ هزار نفر در مدارس استان اسکان داده شدند.

عبدالله رحیمی اظهار داشت: در سال جاری هزار و ۵۲۰ کلاس درس در ۱۷۰ مدرسه استان برای اسکان مسافرین نوروزی آماده شده است.

وی تصریح کرد : تعداد کلاس های مجهز برای مسافرین ۵۰۰ کلاس درس است که ۵۰ کلاس درس طی دوسال گذشته تجهیز شده که انتظار داریم با همکاری استانداری ۱۰ کلاس درس دیگر در سال جاری برای مسافران نوروزی تجهیز شود.

وی خاطرنشان کرد : ۳۰۰ میلیون تومان اعتباربرای تجهیز این مدارس از منابع استانی و ستاد اجرایی سفر پیش بینی شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیزدر خصوص گرامیداشت هفته معلم گفت: سال گذشته برای گرامیداشت هفته معلم ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد که ۱۳۹ میلیون تومان از اعتبارات وزارتخانه و مابقی از اعتبارات استانی تامین شد.

قنبرعلی خوش آینه اظهار داشت: سال آینده به مناسبت گرامیداشت هفته معلم ۳۹ نفر به عنوان نفرات اول معلم پویا معرفی می شوند که به ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم استانداری این بودجه را تامین کند وتامین بودجه تجلیل از نفرات برتر شهرستانی نیز برعهده آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در رابطه با ساماندهی فضاهای دارالقرآن ها و اردوگاهها گفت: در حال حاضر سه اردوگاه فرهنگی و تفریحی در  شهرستان های بجنورد ، شیروان و اسفراین در دست احداث است .

علی شورزاده افزود: عملیات اجرایی اردوگاه شهرستان بجنورد با وسعت ۴۸ هکتار از سال ۷۴ آغاز شده ودر حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با فراهم کردن زیرساخت های لازم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: اردوگاه شهرستان اسفراین با وسعت ۴۰ هکتار برای بهره برداری به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و اردوگاه شهرستان شیروان با وسعت ۱۰ هکتار آماده تفاهم با دستگاههای اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ دارالقرآن در سطح استان داریم، افزود: دارالقران شهرستان شیروان با ۷۰ درصد پشرفت فیزیکی به ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارو دارالقرآن شهرستان راز و جرگلان با ۷۰ درصد پشرفت فیزیکی به ۲۰۰ میلیون تومان اعتباربرای پایان کار نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.