شیخ نعیم قاسم، گفت: بریتانیا راس فساد در قرن حاضر است اگر شاهد حضور نخست وزیر بریتانیا در نشست شورای همکاری خلیج فارس در بحرین بودیم به دلیل خوی استعماری آنها است و ما باید مردم منطقه را نسبت به این خوی استعماری هوشیار سازیم .

تروریست واقعی کسی است که سرزمین اشغال می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ حجت الاسلام و المسلیمن «نعیم قاسم» جانشین دبیر کل حزب الله لبنان در گفت وگو با خبرنگار بیت المقدس، گفت: کنفرانس وحدت اسلامی که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می شود دارای پیام روشنی به دنیای اسلام است و آن این است که ما باید با یکدیگر متحد باشیم و با این اتحاد بتوانیم با چالش های موجود در جهان اسلام مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در راس وحدت اسلامی قرار گرفته است، افزود: ایران با محور قرار دادن موضوع فلسطین و محور وحدت گرایی تلاش می کند تا اتحاد کشورهای اسلامی را بیشتر معطوف یکدیگر سازد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه هر چه وحدت بیشتر شود پیروزی های بیشتری محقق می شود، تصریح کرد: اگر متفرق شویم غرب در بین ما رخنه کرده و کشورهای ما را تکه تکه می کند و در نتیجه جنگ به راه می افتد.

وی تاکید کرد: اگر متحد شویم، شاهد دستاوردهای بیشتری در محور مقاومت خواهیم بود. در حال حاضر و در شرایط مقابله با جریان های تکفیری مسئله وحدت بسیار ضروری‌تر از قبل است، چرا که یک کشور به تنهایی نمی‌تواند در مقابل تکفیری‌ها کاری انجام دهد.

 شیخ نعیم قاسم افزود:  اکنون شاهد دستاوردهای خوبی در حلب سوریه هستیم و این به دلیل وحدت و همکاری گروه های مختلف مبارز است که توانسته اند با همکاری هم در مقابل گروه تروریستی تکفیری به پیروزی برسند.

وی با بیان اینکه تروریست واقعی کسی است که سرزمین اشغال می کند و حقوق مردم را لگدمال می نماید، یادآور شد: فلسطین در قلب جهان اسلام است و همه عملکردهای وحدت گرا باید به مسأله فلسطین متصل شود؛ ما معتقدیم که مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و دیگر مناطق با حمایت جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد و قدرت فلسطینی ها و مقاومت آنها در مقابله با رژیم صهیونیستی، این موضوع را روشن کرده است.

معاون دبیرکل حزب الله در پاسخ  به این سوال که آیا نیروهای حزب الله برای آزادی موصل در عراق کمک های نظامی می کنند یا خیر، گفت:  حزب الله نقش مستقیمی در موصل ندارد و این ارتش، نیروهای حشد الشعبی( بسیج مردمی) و دیگر گروه های مقاومت در عراق هستند که برای آزاد سازی شهر موصل تلاش می کنند. چنانچه نیازی باشد حزب الله در امور تخصصی مشاوره می دهد.

شیخ نعیم قاسم در پاسخ به سوالی در خصوص حضور نخست وزیر بریتانیا در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در بحرین هم گفت: بریتانیا راس فساد در قرن حاضر است اگر امروز شاهد حضور آنها در نشست شورای همکاری خلیج فارس در بحرین بودیم به دلیل خوی استعماری آنها است و ما باید مردم منطقه را نسبت به این خوی استعماری هوشیار سازیم ./

انتهای پیام

گفت وگو از: روح الله فرقانی فدافن

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.