تبریز- مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی، از کاهش جمعیت استان خبر داد.

جمعیت آذربایجان‌شرقی رو به کاهش است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین احد جودی بعد از ظهر سه‌شنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر با بیان اینکه کارت هوشمند ملی دارای بیش از ۵۰ کارایی و ثبت اطلاعات افراد خواهد بود، افزود: تاکنون برای بیش از یک میلیون نفر در آذربایجان شرقی کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه خدمات رسان با سامانه ثبت احوال ارتباط دارند که فقط تعداد کمی از آنها از اطلاعات جمعیتی بهره مند هستند اما با صدور کارت هوشمند ملی لازم است خدمات الکترونیکی را در اولویت قرار دهند.

جودی، یکی از اولویت های اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی را تحلیل آمارها اعلام و اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از آمارهای ارایه شده بحث طلاق است از کارشناسان و صاحب نظران انتظار داریم نسبت به بررسی علل وقوع طلاق اقدام کنند و برای کاهش طلاق راهکارهای مناسب ارایه دهند.

فرماندار اهر نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار جمعیتی در تصمیم گیری ها اهمیت زیادی دارد، از ادارات مربوطه چون شهرداری، پزشکی قانونی، شبکه بهداشت و درمان و دهیاری ها انتظار داریم نسبت به ارایه آمار به موقع و به خصوص آمار فوت شدگان اقدام کنند.

محمد عابدی، تجمیع گورستان های شهرستان برای دفن اموات را از الویت ها دانست و گفت: با جلساتی که با ادارات مربوط برگزار شده است، با تجمیع گورستان ها، فقط در دو گورستان، اموات دفن خواهند شد.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با اشاره به اینکه به علت نبود دفاتر طلاق در شهرستان های منطقه ارسباران، این طلاق ها در شهرستان اهر ثبت می شود، ایجاد دفاتر طلاق در این شهرستان ها را ضروری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.