مشهد- حقوق نیروهای قراردادی و پیمانی آموزش و پرورش، ادارات و سازمان‌های دولتی معادل حقوق نیروهای رسمی خواهد شد.

حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی یکسان سازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این مطلب به خبرنگار قدس آنلاین گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی در راستای تحقق عدالت اجتماعی و رعایت حقوق کارکنان وهمکاران قراردادی و پیمانی مقدمات پرداخت یکسان سازی حقوق را براساس مصوبه جدید در دستور کار قرار داده است.

قاسمعلی خدابنده با اشاره به لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در طول برنامه ششم توسعه، حقوق کارکنان شرکتی هم معادل کارکنان رسمی محاسبه خواهد شد واز ابتدای سال ۹۶ تا پایان برنامه ششم توسعه اختلاف حقوق کارمندان باید به حداقل ۲۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه مستمری بازنشستگان هم بر پایه آخرین پرداخت حق بیمه آن‌ها محاسبه خواهد شد، افزود: نمایدگان مجلس شورای اسلامی در آخرین مصوبات خود درباره مستمری بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی مشمول قانون تأمین اجتماعی براساس آخرین پرداخت۲۴ ماهه حق بیمه و با احتساب سنوات ارفاقی از تاریخ بازنشستگی آنان محاسبه و پرداخت می‌شود.

قاسمعلی خدابنده خاطرنشان کرد: به موجب مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی، تمامی دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و عمومی غیردولتی تابع صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری یا تأمین اجتماعی موظف شده‌اند بدون محدودیت سنی بانوان شاغل در صورتی که تقاضای بازنشستگی کنند با محاسبه سال‌های خدمت و پرداخت حق بیمه و محاسبه حقوق با حداقل ۲۰ سال سابقه کار با بازنشستگی آن‌ها موافقت کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره بیمه طلایی هم گفت: نداشتن بیمه طلایی یکی از معضلات فرهنگیان بازنشسته است و استان خراسان رضوی با ۹۰ هزار نیروی شاغل و ۵۶ هزار نیروی بازنشسته دنبال آن است که نیروهای بازنشسته هم از مزایای بیمه طلایی بهره‌مند شوند.

قاسمعلی خدابنده با اعلام اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان دچار بیماری صعب العلاج هستند، افزود: خدمات بیمه به این بیماران سخت درمان کافی نبوده و متأسفانه هزینه‌های درمان آن‌ها با بیمه‌ای که سقف پنج میلیون تومانی دارد جوابگوی هزینه درمان آن‌ها نیست و مشکل آن‌ها حل نمی‌شود.

وی به طرح توسعه کلینیک شماره ۲ فرهنگیان مشهد در قاسم آباد اشاره کرد و گفت: کلینیک مرکز دیالیز بزودی در درمانگاه شماره ۲ افتتاح می‌شود و بزرگ‌ترین کلینیک دندانپزشکی شرق کشور در درمانگاه شماره یک با ۲۰ یونیت تخصصی و اقساط ۸ ماهه خدمات دندانپزشکی را به انجام می‌رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.