مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: به نظر می رسد که سخنرانی ها و بیان مطلب در خصوص انقلاب به خصوص در صدا و سیما، کلیشه ای شده و حال آنکه میزگردها و نشستها باید با نگاه پاسخ به سئوالات و شبهات شکل گیرد.

بیان مطالب در خصوص انقلاب کلیشه‌ای شده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امسال نظام اسلامی ما وضعیت و شرایط خاصی در جهان دارد و دست تفوق جبهه انقلاب در سوریه، یمن و عراق مثال زدنی و به رخ کشیدنی است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بعد از عهدشکنی های آمریکا و نظام سلطه موضوع اعتماد به نیروها و توانایی خودی به عنوان یک نقطه اشتراک و انسجام ملی هم مورد تاکید است.

وی با تاکید بر توجه به جوانان در برنامه های دهه فجر و ۲۲ بهمن ادامه داد: خیلی از جوانان ما روزهای جنگ و انقلاب را ندیده اند و دهه فجر می تواند برایشان درس آموز باشد.

آیت الله رئیسی گفت: ۲۲ بهمن ماه قله همگرایی و همفکری مسئولان و مردم است که آیین و مراسم و راهپیمایی این روز آثار بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد به گونه ای که امروز یکی از شاخصهای دلبستگی به نظام و میزان امیدواری مردم به تداوم نظام، استقبال از این آیین ها، جمعیت شرکت کننده و شعارهایی است که در این مراسم سر داده می شود.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک شورای فرادستگاهی است که به سیاستهای کلی نظام وفادار است و همواره با استفاده از ظرفیتها، زمان شناسانه به مردم اطلاع رسانی می کند و زمینه را برای برانگیختن آنها و حضورشان در صحنه ایجاد می کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اطمینان مردم به این مجموعه نیز از تشتت و سلائق مختلفی که البته در جایگاه خود ارزشمند هستند، جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه جریانی در فضای مجازی و رسانه ای به دنبال مطرح کردن، تطهیر و تقدیس نظام سلطنت است، افزود: این یک تحلیل نیست بلکه یک خبر است یعنی اتاقها و تیم هایی برای تحقق این منظور تشکیل و فعال شده و بر همین اساس رهبری به تمام مجموعه های فرهنگ ساز کشور در این خصوص تذکر داده اند.

وی گفت: عده ای می خواهند جریان خبیث سلطنت، چه سلطنت پهلوی، چه قاجار و چه هر نظام شاهنشاهی، چنان که بوده به مردم معرفی نشود.

آیت الله رئیسی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مجموعه های همراه وظیفه دارند که در دهه فجر و سالگرد ۲۲ بهمن به مردم بگویند که در دوران حکومت شاه چه اتفاقی در کشور افتاد و چه بر سر دین مردم آمد.

وی گفت: در این ایام باید از برکات انقلاب اسلامی برای مردم گفت و به قول آن روزنامه نگار عرب باید بین ایران و مصر مقایسه کرد تا مشخص شود که ایرانی که از اسرائیل گسست و مصری که با اسرائیل پیوست در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چه تفاوتهایی دارند.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: در این مسیر صرف چند سخنرانی و چند راهپیمایی کفایت نمی کند و بسیج و سازمانهای مردم نهاد در این زمینه می توانند حضور اثرگذاری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.