زمین استعداد مردم فنوج سرشار از سفره های زیرزمینی است، کافی است کارگاهی راه اندازی یا چاهی حفر شود. مردم اینجا بی نیاز از پول نفت، بودجه سالانه شان را می بندند.

فیلم / مردمانی بی نیاز از اعانه دولت و پول نفت

اختصاصی قدس آنلاین- فنوج؛ شهری از استان بزرگ سیستان و بلوچستان. اینجا را فنوج از آن رو نام نهادند که مردمانش نه وابسته نفت بودند و نه پی قاچاق و نه حتی اعانه حکومت ها. مردم شهر فن از سرپنجه خویش نان می خوردند.

فنوج زمانی شهر فن بوده و هنرهای متعدد؛ حالا اما چیزی از آن روزها حتی یاد مردمانش نیست، شاید چون چشم ها از سرپنجه ها به سمت دولت چرخیده و سال هاست مدیریت سنتی و عموماً ناکارآمد مزید بر درد شده.

در شهر قدم که می زنی بارقه هایی از امید می بینی، از رویش دوباره دست ها.. زمین استعداد این مردم سرشار از سفره های زیرزمینی هنر است. کافی است دستی دراز شود و چاهی حفر کند. اینجا و برای این کارگاه با همه سوت و کوری و کم نوری اش بسیج طرح اقتصاد مقاومتی را فعال کرده و با یک وام ساده و ارزان کارگاهی سودده راه اندازی شده؛ تپه زنی، هنری که با نقشه روی پارچه طرح می زند. مرد و زن این کارگاه ماهیگیری آموخته اند، بدون اینکه اعانه ای گرفته یا چشم شان پی یارانه ای باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.