بندر انزلی- فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت حفظ منافع و منابع در دریاها گفت: کشور ما در دریای خزر منابع بالایی دارد که تاکنون به‌خوبی از آنها استفاده نکرده‌ایم.

منابع دریای خزر را تا کنون به‌خوبی به‌کار نگرفته‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار حبیب الله سیاری صبح چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده ستاد فرماندهی ناوگان شمال در بندرانزلی اظهار داشت: کشور ما یک کشور دریایی است و ما در شمال و جنوب کشور مرزهای دریایی گسترده و مناسب داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: باید تلاش کنیم که از این مرزهای دریاگستر و مناسب استفاده کنیم و اگر تاکنون استفاده نکردیم به‌خاطر حاکمیت استعمار بر حکومت‌های گذشته بوده است که نمی‌توانستیم از دریا بهره ببریم.

وی افزود: اکنون با توجه به بیانات رهبرمعظم انقلاب نظریه برگشت به دریا و استفاده تجاری و گردشگری در دریا بسیار اهمیت دارد و باید با استفاده از نیروهای نظامی از آن محافظت کنیم تا بیگانگان از آن بهره نبرند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت حفظ منافع و منابع در دریاها گفت: کشور ما در دریای خزر منابع بالایی دارد که تاکنون به خوبی از آنها استفاده نکرده‌ایم.

دریادار سیاری حضور ناوگان شمال نیروی دریایی را در دریای خزر تاثیرگذار بر امنیت منطقه دانست و افزود: یگان‌های ما در شمال کشور ماموریت دارند از منابع و منافع ما حفاظت کنند و به لطف خدا امروز با اقتدار در منطقه ۲۰ درصد حضور داشته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: به لطف فرمانده معظم کل قوا ما در چند سال گذشته برای انجام ماموریت‌های حساس در شمال کشور پیشرفتی جهشی داشتیم.

وی با اشاره به افزایش توان نظامی نیروی دریایی در شمال کشور گفت: زمانی در این منطقه یک شناور خوب نداشتیم اما امروز توانمندی‌های ما در زمینه‌های مختلف از نظر تجهیزات و نیروی انسانی به‌خوبی مشخص است.

دریادار سیاری اعلام کرد: امروز ناوگان شمال در منطقه سرافراز است و این پیشرفت‌ها حاصل تلاش‌های ایثارگرانه همه فرماندهان است که در طول سال‌های گذشته آمدند و رفتند و برای خود باقیات و صالحات گذاشتند.

فرمانده ناجا با تشکر از زحمات امیر دریادار دوم افشین رضایی حداد فرمانده سابق ناوگان شمال کشور گفت: یکی از این فرماندهان این امیر محترم هستند که در طول سال‌های گذشته شاهد تلاش‌های ایشان بودیم و بخش زیادی از پیشرفت‌های منطقه به‌دلیل وجود شخص صبور، مومن و پر تلاشی مثل ایشان است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه خوش فکری، تدبیر در مدیریت و اقتدار مدیریت نیروهای نظامی تصریح کرد: فرمانده جدید باید با اقتدار مدیریتی و نقشه راه، توکل بر خدا و سرلوحه قرار دادن منویات رهبری در این مسیر پر افتخار حضور داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ارتقاء توان رزمی که خواسته‌های مهم فرمانده کل قوا است از مهم‌ترین مسائلی است که باید در برنامه‌های فرمانده جدید مدنظر قرار گیرد.

دریادار سیاری با اشاره به اهمیت تربیت نیروهای انسانی متعهد خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توان رزمی مناسب، نخستین مولفه نیروی انسانی کار بلد، مومن و شهادت طلب است چرا که نیروی انسانی بزرگترین سرمایه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.