رئیس جمهور لیتوانی در دیدار سفیر آکردیته ایران در این کشور ضمن ابراز امیدواری نسبت به سفر به تهران در سال جاری میلادی، از گسترش همکاری‌های همه‌جانبه و برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور استقبال کرد.

رئیس جمهور لیتوانی: امیدوارم در سال جاری به تهران سفر کنم

به گزارش قدس آنلاین، رامین مهمان‌پرست سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان و سفیر اکردیته در لیتوانی امروز (چهارشنبه) با خانم «دالیا گریبوسکاتیه» رئیس جمهور لیتوانی دیدار کرد.


در این ملاقات که به مناسبت آغاز سال نو میلادی، هر ساله با حضور سفرای کشورهای مختلف برگزار می‌شود، مهمان‌پرست به روابط رو به گسترش دو کشور اشاره کرد و برگزاری اولین نشست کمیسیون مشترک در آینده نزدیک را اقدامی مهم در جهت نهادینه کردن همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف دانست.


همچنین همکاری‌های بانکی و تبادل هیأت در سطوح بالا از جمله سفر رئیس جمهور لیتوانی به ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خانم دالیا گریبوسکاتیه رئیس جمهور لیتوانی در این گفت‌وگو، از افزایش همکاری‌های همه جانبه و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور استقبال و اظهار امیدواری کرد در سال 2017 به ایران سفر کرده و موضوعات مهم اقتصادی مورد نظر دو کشور به مراحل اجرایی و عملیاتی برسد.

لازم به ذکر است مهمان‌پرست همچنین در ملاقات جداگانه با وزیر خارجه لیتوانی به مرور برنامه‌های در دست اقدام دو کشور پرداخت. در این دیدار ارتقاء سطح همکاری‌ها و افزایش حجم روابط تجاری مورد تاکید وزیر خارجه لیتوانی قرار گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.