معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: طبق بندهایی که در برنامه ششم توسعه تصویب شده، مستمری زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی به ۳ برابر میزان فعلی افزایش پیدا می‌کند.

مستمری زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی ۳ برابر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حبیب‌الله مسعودی فرید عصر امروز در جلسه شورای اجتماعی شهرستان خاش اظهار داشت: طبق بندهایی که در برنامه ششم توسعه تصویب شده، مستمری زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی به 3 برابر میزان فعلی افزایش پیدا می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: به زودی اورژانس اجتماعی در 5 شهر جدید دارای جمعیت بالای 50 هزار نفر استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: همه خانوارهایی دارای 2 معلول توانبخشی یا اجتماعی که در نوبت قرار گرفتن زیرپوشش بهزیستی هستند، به زودی زیرپوشش قرار می‌گیرند.

مسعودی فرید تصریح کرد: یارانه افراد زیرپوشش بهزیستی که در کمپ‌های ترک اعتیاد حضور دارند توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود؛ همچنین برای اجرای اقدامات پیشگیری از اعتیاد در هر شهری که لازم باشد آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

فرماندار خاش نیز در این نشست عنوان کرد: بسیاری از مردم این منطقه از بیکاری، فقر، اعتیاد و حاشیه‌نشینی رنج می‌برند و این عوامل خود باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

محمداکبر چاکرزهی گفت: همجواری خاش با دو کشور تولید کنند مواد مخدر آسیبی بزرگ است و تاثیر مستقیم بر روی سایر معضلات شهرستان اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد : این شهرستان در 17 سال اخیر درگیر خشکسالی است در حالی که زندگی بخش عمده مردم آن مبتنی برکشاورزی است و یک چهارم عشایر استان با جمعیتی حدود 25 هزار نفر در این شهرستان قرار دارند.

فرماندار خاش با بیان اینکه آمار قتل در این شهرستان با توجه به درگیری‌های طایفه‌ای زیاد است، افزود: در این راستا در سال‌های اخیر در زمینه صلح طوایف تلاش زیادی انجام شده که در نتیجه از 30 مورد درگیری طایفه‌ای به جز چند مورد بقیه همگی به صلح انجامیده است.

چاکرزهی افزود: برنامه داریم تا پایان امسال به همت علما، ریش‌سفیدان و شورای تامین شهرستان همه اختلافات میان طوایف شهرستان را حل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.