مشهد- مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استانی خراسان رضوی گفت: اجرای نمایش تنها نباید به تهران خلاصه شود بلکه باید تمام مردم کشور بتوانند به تماشای تئاتر بنشینند.

اجرای نمایش نباید به تهران خلاصه شود/مشهد مقدس نقش محوری در تاتر دارد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی شفیعی با بیان اینکه جشنواره تئاتر فجر یکم تا دوازدهم بهمن ماه در تهران برگزار می شود، خاطر نشان کرد: حضور هشت گروه نمایشی از خراسان رضوی، نشانگر رشد تئاتر در این استان است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تئاتر در معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نقش محوری دارد ادامه داد: ایده های رئیس فعلی انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی بسیار مثبت و ارزشمند است و به طور قعطع می تواند دستاوردهای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور قدرتمند خراسان رضوی در تئاتر فجر نشانگر یک اتفاق مثبت و ارزشمند به صورت مستمر است، اظهار کرد: باید مسئولان استان قدر این ظرفیت را بدانند و شرایط را برای رشد و شکوفایی تئاتر بیش از گذشته فراهم کنند.

شفیعی یادآور شد: بسیاری از شهرداری های دنیا آرزوی چنین ظرفیت هایی را دارند که آثار خوب تئاتر تولید شود تا باعث به وجود آمدن شور و نشاط در بین مردم شود.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجتمع های بزرگ تجاری مشهد این ظرفیت را دارند که گروه های تئاتری در آن اماکن اجرای نمایش داشته باشند، گفت: بر همین اساس مدیریت شهری مشهد باید در خصوص ساخت سالن های تئاتر پیش قدم شود و در این زمینه حمایت های لازم را انجام دهد.

وی اظهار کرد: نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت های تئاتر در شهر مشهد بسیار ارزشمند است، و این وزارتخانه از هرگونه طرح مشارکتی در خصوص ساخت سالن تئاتر در استان حمایت می کند.

شفیعی خاطر نشان کرد: با توجه به استعدادهای بسیار زیادی که در استان خراسان رضوی وجود دارد باید سالن های تئاتر در شهر مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی افزایش یابد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.