مشهد- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نخستین رویداد سینمایی پایتخت فرهنگی جهان اسلام دوم بهمن ماه با حضور هنرمندان ۱۰ استان در مشهد آغاز می‌شود.

پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر در نشست خبری پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» افزود: این جشنواره دوم بهمن ماه در حرم مطهر و پس از آن در مزار شهید اصغرزاده افتتاح خواهد شد و از ساعت ۳۰/۱۳ اکران فیلم‌ها و جلسات نقد و بررسی به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

وی اذعان داشت: پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوانان ایران در سه بخش عکس و فیلم کوتاه و فیلمنامه با حضور استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

دبیر پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» تصریح کرد: همزمان با نامگذاری مشهد ۲۰۱۷ خوشبختانه اتفاقات خوبی در زمینه هنر رقم خورد که این جشنواره نخستین رویداد سینمایی همزمان با این نامگذاری است.

تحفه گر در ادامه با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: استان ما  دارای پیشینه قوی در زمینه فیلمنامه است و حضور بسیاری از هنرمندان بنام در سینمای حرفه‌ای و عکاسی از خراسان رضوی  گواه همین ادعاست و این در حالی است که سینمای جوان در مشهد نیز دارای سابقه کهنی است که در این راستا باید قدردان مدیران این حوزه باشیم.

وی  ازاکران فیلم، برگزاری نمایشگاه و کارگاه آموزشی عکس، جلسات نقد و بررسی فیلم و کارگاه انیمیشن و ... خبر دادو تاکید کرد: هیأت انتخاب و داوران بخش فیلم پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای بینالود متشکل از «امیر تاجیک»، «امیرسحرخیز»، «محمدرضا عرب»، «سید محمدصادق جعفری» و «سعید نجاتی»هستند که از میان ۴۲۰ فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۵۲ اثر را شایسته رقابت در جشنواره پنجاه و پنجم اعلام کردند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان داشت: هیأت انتخاب از میان ۲۲۶ فیلم داستانی ۲۱ اثر، از بین ۱۰۹ فیلم مستند ۱۵ اثر، از بین ۳۷ پویانمایی ۸ اثر و از بین ۴۸ فیلم تجربی ۸ اثر را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: هیأت انتخاب و داوری بخش فیلمنامه پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بینالود «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» از میان تعداد ۳۵۳ فیلمنامه رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۳ اثر را برای رقابت در بخش مسابقه برگزیدند که از این تعداد ۱۰ فیلمنامه‌ به بخش آزاد و سه فیلمنامه‌ به بخش اقتباس ادبی تعلق دارد.

افشین تحفه گر یادآور شد: هیأت انتخاب بخش عکس نیز از میان ۷۳۴ تک عکس که از ۲۶۶ عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود تعداد ۵۱ عکس را انتخاب کرده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد: در بخش مجموعه عکس هیأت انتخاب از میان ۹۰ مجموعه که از ۹۰ عکاس به دبیرخانه جشنواره رسیده تعداد ۶ مجموعه از ۶ عکاس را منتخب دانستند.

دبیر پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در خصوص اختتامیه  این حشنواره بیان داشت: اختتامیه درروز دوشنبه، چهارم بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشا با حضور هنرمندان، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان مرتبط و هنرمندان حوزه سینما و عکس از ۱۲ کشور اسلامی برگزار خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: در این جشنواره ۲۰۰ هنرمند شرکت کننده ومیهمان حضور دارند .

تحفه گر از حمایت طرح‌ها و ایده‌های خوب درحوزه فیلم کوتاه خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ساخت فیلم‌های کوتاه خوب و درجهت حمایت از کارهای برگزیده جشنواره نیمی از هزینه‌های ساخت فیلم بعدی برگزیدگان را انجمن سینمای جوانان کشور و نیم دیگر از هزینه‌ها را دفتر انجمن سینمای جوانان مشهد متقبل می‌شود.

وی همچنین حمایت از طرح‌های خوب در بحث شهر و حوزه‌های شهری برای ساخت فیلم‌های بلند در شهرمان توسط شهرداری مشهد را یکی دیگر از اتفاقات خوب خواند.

شایان ذکراست در پایان این نشست خبری از پوستر پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» رونمایی شد.

 گفتنی است،  پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» با حضور استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و انجمن سینمای جوانان ایران از تاریخ ۲ تا ۴ بهمن ماه ۱۳۹۵ در مشهد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.