مشهد- مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: نوروز امسال ۱۵۰ اثر حجمی و ۶۰ اثر تزیینات شهری و گرافیکی در مشهد به نمایش گذاشته شد که در نوروز ۹۶ تعداد این نماد ها افزایش خواهد داشت.

افزون بر ۱۵۰ آرایه هنری در مشهد به نمایش گذاشته می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمد جواد میری گفت: امسال در فراخوان المان‌های نوروزی نسبت به سال گذشته درصد مشارکت بالاترست و ۸۰۰ هنرمند کشور، ۲ هزار و ۴۰۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند، در حالی که سال گذشته ۱۷۰۰ اثر دریافت شده بود.

وی با بیان اینکه هنرمندانی از شهرهای مختلف در فضاآرایی مشهد مقدس مشارکت دارند، افزود: انتخاب و داوری آثار بزودی به پایان می‌رسد و فراخوان آثار گرافیک محیطی و تزئینات شهری نیز ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه خواهد بود.

میری درباره موضوع آرایه‌های هنری(المان) نوروزی گفت: پنج موضوع مشهد جان جهان، پاسداشت مقام مادر و پدر، خاطرات مشترک و نوستالوژی با (موضوع سفر، خانواده، کار و زیارت)، بهار و موضوع آزاد از موضوعات محوری هستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در بهار ۹۶ عدالت بیشتری در توزیع آرایه‌های هنری در مناطق مختلف شهر داشته باشیم، افزود: آثار نوروز ۹۵ که قابلیت بازنمایی داشته باشند با مرمت و بهینه سازی در نقاط جدیدی از شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال برای اجرای آرایه‌های هنری، ۱۵ میلیارد رالب اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: سال گذشته ۱۲ میلیارد رال  برای این موضوع هزینه شده است.

وی در پایان نتایج نظرسنجی درباره اجرای آرایه‌های هنری در مشهد را از نگاه مردم مثبت دانست و گفت: ۷۶ درصد زائران و مجاوران معتقدند این آثار جذاب هستند، ۵۷ درصد معتقدند جانمایی‌ها بهتر بوده و ۷۳ درصد آثار سال ۹۵ را متنوع‌تر دانسته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.