مشهد- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در خصوص وضعیت آب شرب استان و کاهش چشمگیر میزان حجم سد دوستی اظهار نگرانی کرد.

وضعیت آب شرب خراسان رضوی نگران کننده است

محمد حسین جعفری در گفت گو با قدس آنلاین در خصوص بحران کم آبی اظهار داشت: واقعیت این است که استان خراسان دارای اقلیم خشک است و نباید صرفا بدنبال رفع خشکسالی باشیم، بلکه باید درصدد سازگاری با این روندی باشیم که در ۱۰ سال گذشته تکرار شده است.

وی در مورد میزان بارندگی در استان در سال جاری و مقایسه آن با دوره متناظر سال گذشته اظهار داشت: تاکنون مجموع بارندگی های استان نزدیک به  ۲۰ میلیمتر بوده که این رقم در سال گذشته تا این ماه ۶۰ میلیمتر بوده و متاسفانه کاهش چشمگیری را در مقایسه با سال قبل و حتی ۴۰ سال دوره آماری متوسط نشان می دهد.

رئیس هیات مدیره آب منطقه ای استان در مورد احتمال جیره بندی آب گفت: منبع عمده تامین آب استان سد دوستی است و متاسفانه حجم آب این سد به شکل نگران کننده ای کاهش یافته است و با ادامه این روند در سال آبی آینده مردم در تنگنا قرار می گیرند و جیره بندی آب در سال آینده دور از انتظار نیست.

وی از شهروندان و زائران خواست برای طلب باران دست به دعا بردارند.

جعفری در ادامه به  تفاهم نامه دو جانبه آموزش و پرورش و آب منطقه ای استان اشاره کرد و افزود: باب همکاری با آموزش و پرورش استان از سال ۱۳۸۶ در قالب طرح دانش آموزی " نجات آب" آغاز شده است که جامعه هدف آن دانش آموزان راهنمایی و در حال حاضر متوسطه اول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.