نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت:عملا بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه دولت فراموش شده و دولت هیچ اولویت برای این موضوع در نظر نگرفته است.

دولت عملا بخش کشاورزی را فراموش کرده است

به گزارش قدس آنلاین، عباس پاپی‌زاده اظهار داشت: دولت اساسا لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس تحویل نداد و اعتقاد داشت که برنامه ششم توسعه را نباید به مجلس برده شود که این موضوع سبب ایجاد بحث و جدالی بین نمایندگان و هیئت دولت شد.

وی افزود: آن‌چیزی که در قالب لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شد در واقع چند الویت تعریف شده از سوی دولت بود که در هیچ کدام از این الویت‌ها بخش کشاورزی نیامده است.

نماینده دزفول درمجلس شورای اسلامی گفت: عملا بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه دولت فراموش شده و دولت هیچ الویت برای این موضوع در نظر نگرفته است. ما در مجلس نهایتا ۵ تا ۱۰ درصد لایحه را می‌توانیم تغییر دهیم و شورای نگهبان نیز طبق قانون اگر تغییراتی نیاز باشد باید آن‌ها را لحاظ کند.

وی بیان‌کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد اشتباهات دولت را مطابق با مصوبات مجلس اصلاح کردیم اما همچنان مواردی برای اصلاح باقی مانده است که فرصتی برای تصحیح آن‌ها وجود ندارد. سازمان جهادکشاورزی به جای اینکه در مصاحبه‌های خود بگوید موضوعی در برنامه ششم توسعه دیده نشده  باید بگوید چرا در لایحه بخش کشاورزی پیشنهادی نداده زیرا متولی اصلی برنامه‌های کشاورزی وزارت جهاد است.

پاپی‌زاده با بیان اینکه مواردی که اعضای مجلس تصویب کردند به شدت چند برابر آن‌چیزی است که در لایحه دولت برای بخش کشاورزی نوشته است، افزود: در جلسات فشرده‌ای که کمیسیون کشاورزی با اعضای دولت و جهاد کشاورزی داشت اعلام کردیم و در کنار تذکرات اقداماتی مبنی بر تصویب مفادی به نفع بخش کشاورزی داشتیم که حتی در لایحه دولت به آن اشاره‌ای نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.