اراک- رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: عزم دولت بر این قرار است که ایران را به عنوان مقصد گردشگری به کشورهای دنیا معرفی کند و زیرساخت‌های تحقق این مهم در حال آماده شدن است.

ایران را به عنوان مقصد گردشگری در دنیا معرفی می کنیم/ گردشگری منبع درآمدی پایدار

به گزارش قدس آنلاین، زهرا احمدی پور در بدو ورود به اراک از قنات ابراهیم آباد این شهر به عنوانی یکی از آثار کهن اراک بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: برای ثبت جهانی سازه‌های آبی که با عنوان قنات شناخته می‌شوند و به لحاظ سنتی و تکنولوژیک متعلق به ایران هستند، اولویت‌های خاصی از نظر یونسکو مطرح است و براساس پراکندگی این سازه‌ها در ایران انتظار می‌رود که اینگونه سازه‌ها را در نقاط کویری ببینیم، ولی در اراک علیرغم کویری نبودن منطقه قناتی به طول 11 کیلومتر ایجاد شده و شاید همین ویژگی یکی از دلایل توفیق در ثبت جهانی این اثر بوده است.

وی افزود: احیا و معرفی هر یک از آثار تاریخی ایران به عنوان جاذبه می‌تواند ظرفیت‌های گردشگری را برای کشور ایجاد کند و قطعا ثبت جهانی این قنات فرصت‌های گردشگری را برای استان مرکزی ایجاد خواهد کرد.

تلاش ما براینست که این امکان را مدیریت کرده و به عنوان یک سرمایه برای استان از آن استفاده کنیم. احمدی‌پور گفت: میراث فرهنگی و گردشگری زیرمجموعه‌های مختلفی دارند و در حوزه گردشگری در مجموع با توجه به فضایی که پس از برجام ایجاد شده اراده دولت بر این است که ایران را به عنوان مقصد گردشگری به کشورهای دنیا معرفی کند و زیرساخت‌های تحقق این مهم در حال آماده شدن است.

رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری بیان کرد : نوسازی ناوگان هوایی، تقویت زیرساخت‌های فرودگاهی و تلاش برای تسریع در طرح پرونده‌های ثبت جهانی آثار در یونسکو را از جمله اقداماتی است ،که نشانگر عزم دولت در راستای توسعه گردشگری و استفاده بهینه از این ظرفیت است.

وی افزود: دولت تلاش می کند از فضای گفتگویی که در نظام جهانی ایجاد کرده برای جذب گردشگران به ایران استفاده کند و ما بتوانیم ضمن تعامل در فضایی کاملا صلح‌آمیز با دنیا تولید ثروت در این بخش را شاهد باشیم.

احمدی پور گفت : منابع درآمدی که از گردشگری حاصل می‌شود می‌تواند در کنار نفت منبع درآمدی پایدار برای کشور محسوب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.