ساختمان پلاسکو در تهران در پی آتش سوزی گسترده که از صبح امروز آغاز شده بود فرو ریخت .

ساختمان پلاسکو فرو ریخت /  حضور شهردار تهران در محل حادثه  / محدودیت های ترافیکی در اطراف محل حادثه / اعلام اسامی ۳۰ تن از مصدومان

به گزارش «قدس آنلاین»،  سرگرد علی اصغر شریفی با اعلام خبر وقوع آتش سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو واقع در چهار راه  استانبول پایتخت گفت: از دقایقی پیش شعله های آتش و دود غلیظ ناشی از آتش سوزی از یکی از طبقات این ساختمان اداری تجاری مشاهده شد که بلافاصله نیروهای امدادی اعم از ماموران پلیس راهور، اورژانس و نجات گران آتش نشانی در محل حادثه حاضر شده و عملیات امدادرسانی را آغاز کرده اند.

وی با اعلام اینکه به دلیل گستردگی شعله ها پلیس راهور در محدوده خیابان جمهوری، چهار راه استانبول و خیابان سعدی محدودیت ترافیکی خاص اعمال کرده است، افزود: محدودیت های اعمال شده برای تسهیل در تردد خودروهای امدادی و آتش نشانی است و بعد از مهار شعله های آتش برچیده خواهد شد.   

وی ادامه داد: در حال حاضر محدودیت تردد در مسیر غرب به شرق خیابان جمهوری و جنوب به شمال خیابان فردوسی  از سوی عوامل پلیس راهور در دست اجراست.

شریفی از رانندگان خواست برای تسهیل در تردد خودروهای امدادی با عوامل پلیس راهور نهایت همکاری را داشته باشند.

شعله های آتش از دقایقی پیش به جان ساختمان اداری تجاری معروف در چهار راه استانبول افتاده و  عملیات مهار شعله ها همچنان ادامه دارد، هنوز علت آتش سوزی و تلفات احتمالی آن مشخص نشده است.

بر اساس این گزارش ملکی سخنگوی سازمان آتش نیز  گفت :حریق ساختمان پلاسکو در ساعت ۸:۲۰ دقیقه اعلام شده است و در حال حاضر ۴ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای آب پاش و تشک نجات در محل حادثه حاضر هستند.

وی افزود : هنوز علت وقوع حادثه مشخص نیست اما به دلیل اینکه در محل حادثه تعداد زیادی کارگر برش کار و خیاط حضور دارند همه ایستگاه های اطراف محل حادثه در آماده باش کامل هستند.
عملیات مهار شعله های آتش و امداد رسانی در ساختمان پلاسکو همچنان ادامه دارد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس گفت دقایقی پیش ساختمان پلاسکو به دلیل اتش سوزی فرو ریخت. البته ساختمان تخلیه شده بود ولی امداد گران آتش نشانی در حال تخلیه دود و امداد رسانی در محل حادثه بودند.

خالدی با اعلام اینکه تا دقایق پیش ۳۷ نفر مصدوم به اورژانس مراجعه کردند که برخی از آنها برای طی مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

خالدی ادامه داد فرو ریختن ساختمان پلاسکو خوشبختانه در مسیر خود ساختمان و به صورتی عمودی اتفاق افتاد و خسارتی به واحدهای تجاری اطراف وارد نشد این در حالی است که نگران سلامت بیش از ۴۰ آتش نشانی هستیم که در محل حادثه در حال مهار شعله های اتش بودند.

تعدادی از آتش نشانان برای نجات مصدومان احتمالی در طبقات بودند که ساختمان فروریخت.

جانشین پلیس راهور ناجا گفت :محدودیت های ترافیکی پلیس راهور همچنان ادامه دارد و با توجه به حضور خودروهای امدادی از تردد موتور سیکلت و عبور عابران جلوگیری میشود.

حسن عابدی گفت :با توجه به وقوع آتش سوزی در ساختمان پلاسکو از همان دقایق اولیه وقوع حادثه ماموران پلیس راهور در محل حادثه حضور داشته اند و برای امداد رسانی به موقع محدودیت های ترافیکی در این محدوده اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های ترافیکی افزایش یافته است گفت ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه ساختمان پلاسکو بر اثر گسترش اتش فرو ریخت و هم اکنون محدوده ترافیکی گسترده شده است.

عابدی درباره جزییات محدوده ترافیکی گفت از شرق ازمیدان بهارستان تردد به سمت چهار راه مخبرالدوله ممنوع است همچنین در مسیر غرب از محدوده پل حافظ محدودیت ترافیکی اعمال شده است از شمال و از میوان فردوسی نیز خط ویژه اتوبوس مسدود است و تردد از مسیرهای دیگر انجام میشود و از جنوب نیز از محدوده میدان امام خمینی به سمت شمال تردد خودروها ی نقلیه شخصی و موتورسیکلت ممنوع است
عابدی از شهروندان درخواست کرد به دلیل شدت حادثه از حضور در محل حادثه خوددادی کنند تا مسیر تردد برای خودروهای امداد رسان باز باشد.

 پیام یک آتش نشان: برای آتش نشان ها دعا کنید 

یکی از آتش نشانان حاضر در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو از مردم خواست تا برای آتش نشانان حاضر در داخل ساختمان فرو ریخته پلاسکو دعا کنند.

حضور شهردار تهران در محل حادثه ساختمان پلاسکو

محمدباقر قالیباف شهردار تهران که طی برنامه‌ ای قرار بود با سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (س) به دیدار تعدادی از مراجع عظام تقلید برود، برای مدیریت آتش سوزی ساختمان پلاسکو سفر خود را نیمه کاره رها کرد و به تهران بازگشت.

حلقه امنیتی مأموران ناجا در اطراف سفارت های نزدیک پلاسکو / خبرنگاران از ورود منع شدند

حلقه امنیتی مأموران ناجا در اطراف سفارت‌های نزدیک به محل حادثه پلاسکو شکل گرفته است.
این در حالی است که عوامل ناجا از ورود خبرنگاران و مردم به محدوده ساختمان پلاسکو ممانعت کردند.
سفارتخانه ای که در اطراف مجتمع پلاسکو وجود داشت تخلیه شدند.

 اسامی ۲۳ نفر از مصدومان آتش سوزی ساختمان پلاسکو که در بیمارستان سینا بستری هستند اعلام شد:

۱- امید حداد فر (فیروزگر)
۲-تیمور سلیمی (فیروزگر)
۳-علی اصغر فهرست آوان لو (پارس)
۴-ابولفضل زارع (پارس)
۵-فخرالدین گودرزی(پارس)
۶-محمود فریادرس(پارس)
۷-رحمان شکری (بیمارستان نفت)
۸-جمال صدرنیا شایق (بیمارستان بانک ملی)
۹-حسن بذرنیا (بانک ملی)
۱۰ -ذکی دانشور(بانک ملی)
۱۱ –محمد شاه محمدی(سینا)
۱۲-سید نصیر حاجی اکبری(سینا)
۱۳-محمد قاسمی(سینا)
۱۴-حسن بختیاری(سینا)
۱۵-پیمان آذرنیان (سینا)
۱۶-بهنام آذرخانی(سینا)
۱۷-امیر مهدیایی(سینا)
۱۸-صادق ایمنی (سینا)
۱۹-مهدی نسیمی(سینا)
۲۰-رضا هاشمی شا(سینا)
۲۱-توکل هاشم پور(سینا)
۲۲-سعید تفرشی(سینا)
۲۳-محمد صالح (امیر اعلم)
 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.