یگور شوتسوف پیانیست اوکراینی قطعه تراژیک اول از چهار «بالاد» شوپن و چند قطعه دیگر در ژانر کلاسیک را در تالار وحدت به اجرا درآورد. بخش دوم برنامه این پیانیست دوئت پیانو و ویلنسل با همراهی «یان مارکر» بود که با اجرایی بی‌نقص به کار خود پایان داد.

شوتسوف یکی از فنی‌ترین اجراهای جشنواره را به نمایش گذاشت/ اجرایی بی‌نقص از پیانیست اوکراینی ساکن آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، هفتمین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر همراه بود با اجرای یگور شوتسوف پیانیست اوکراینی که از جمله بهترین اجراهای این دوره از جشنواره قلمداد می‌شد.

یگور شوتسوف پیانیست اوکراینی قطعه تراژیک اول از چهار «بالاد» شوپن و چند قطعه دیگر در ژانر کلاسیک را در تالار وحدت به اجرا درآورد. بخش دوم برنامه این پیانیست دوئت پیانو و ویلنسل با همراهی «یان مارکر» بود که با اجرایی بی‌نقص به کار خود پایان داد.

شوتسوف در ابتدای کار خود به زبان انگلیسی در مورد قطعه پیش‌رو صحبت کرد که به صورت همزمان و زنده به فارسی ترجمه می‌شد که این از نکات خوب این اجرا بود که برای مخاطب اهمیت بیشتری قائل شده بود و شنوندگان این کنسرت با اطلاعات کامل‌تری به استقبال موسیقی می‌رفتند. بعد ز پایان هر بخش نیز توضیح قطعه بعدی توسط این نوازنده به حضار داده می‌شد.

بی شک یکی از بهترین نوازندگان بخش کلاسیک و نیز بهترین نوازنده پیانوی حاضر در این جشنواره کسی نبود بجز یگور شوتسوف که با تسلط کامل قطعاتی کلاسیک از شوپن و چند آهنگساز دیگر از دوره‌های «باروک» «کلاسیک» «رمانتیک» و «معاصر» را به بهترین نحو به اجرا گذاشت. تسلط کامل این نوازنده چیره دست در نواختن پیانو با تکنیک‌های قرینه و آکسان ‌ها و فورته پیانوها و پاساژهای بسیار دشوار نشان از مهارت این نوازنده داشت.

بخش دوم که دوئت پیانوی شوتسوف و ویلنسل «یان مارکر» بود نیز کلاسی کاملا آموزشی برای هنرجویان و علاقمندان این ژانر موسیقی و این دو ساز بود چرا که به بهترین نحو برنامه خود را ارائه دادند. معمولا در اجرای زنده روی صحنه اشتباهات فالشی برای نوازندگان سازهای زهی و اشتباه انگشت‌گذاری برای نوازندگان سازهای کلیدی همچون پیانو پیش می‌آید اما در این اجرا این دو نوازنده آنچنان با هم هماهنگ بودند و تمرین کرده بودند و به لحاظ حرفه‌ای بودن دو نوازنده حتی یک مورد از اشتباهات رایج برای این اجرا پیش نیامد که از نکات جالب برنامه امشب بود.

بعد از اجرا شوتسوف در جواب سوال خبرنگار موسیقی فارس که در مورد مخاطبان ایرانی پرسیده شد گفت:"برای اولین بار است که در ایران اجرا می‌کنم و مخاطبان ایرانی را فوق‌العاده یافتم.

خبرنگار فارس در مورد تمایل این نوازنده به اجرای مشترک با موزیسین‌های ایرانی پرسید که این پیانیست در جواب اظهار داشت که با تمام وجو تمایل به همکاری با موزیسین‌های ایرانی دارد و با آغوش باز از اینگونه پیشنهادها استقبال خواهد کرد.

شوتسوف نوازنده پیانو اجراهایی در نیویورک، اسپانیا، ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده و بسیاری دیگر کشورها به روی صحنه برده است. او عضو هیات علمی دانشکده موسیقی منهتن نیویورک و بخش دانشکده «ام اس ام» است. وی در حال حاضر در استودیو سولدادباریو به مطالعه موسیقی «فلامنکو» می‌پردازد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.