رشت- پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر با نکوداشت شهدای انقلاب گیلان در رشت آغاز شد.

پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر در رشت آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،، مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر با نکوداشت شهدای انقلاب گیلان در رشت عصر امروز آغاز شد.

در این دوره از رقابت ها ، بیش از ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۷ کشور خارجی حضور دارند که به مدت هشت روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت با هم به رقابت می پردازند.

علاوه بر حضور شطرنجبازان مطرح ایرانی در این دوره از رقابت ها ، شطرنجبازان کشورهای روسیه ، اسپانیا ، فنلاند ، انگلستان ، ترکیه ، هلند ، هندوستان ، ترکمنستان ، اوکراین ، آمریکا ، جمهوری آذربایجان ،گرجستان ، مجارستان، رومانی ، ارمنستان ، عراق و تاجیکستان در پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر حضور دارند.

از معروف ترین شطرنجبازان شرکت کننده خارجی در پانزدهمین دوره رقابت های بین المللی جام خزر می توان به گابریل سرکیسیان از ارمنستان ، آلکسی دریف از روسیه ، فرانس برکس از مجارستان ، سرگئی تیویاکف از هلند و اولگ کرنف از اسپانیا اشاره کرد.

احسان قائم مقامی ، پرهام مقصودلو ، پویا آیدانی ، پوریا درینی ، شاهین لرپری زنگنه و امیررضا پوررمضانعلی از برترین شطرنجبازان ایرانی هستند که در این دوره از رقابت ها حضور یافته اند.

شطرنج بازان حاضر در این دوره از رقابت ها ، در چهار جدول و در ۱۱ دور به روش سوییسی با هم به رقابت می پردازند که در جدول گروه A شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۲۰۰۰ ، در جدول گروه B شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۲۰۰۰ ، در جدول گروه C بانوان شطرنجباز و در جدول گروه D نیز ، شطرنجبازان زیر ۱۴ سال حضور می یابند.

یادبود یادمان شهدای انقلاب توسط مسؤولان استانی و قهرمانان شطرنج جهان امضا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.