قزوین - معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است.

استان قزوین ۲۴ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که باحضور وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در استانداری برگزار شد اظهار داشت: استان قزوین رتبه یازدهم در تولید جی دی پی، جایگاه هیجدهم در ارزش افزوده کشاورزی، رتبه پانزدهم در درآمد و چهاردهم در ارز افزوده صنعت دارد.
معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان ۱۱ و ۶ دهم درصد و مشارکت ۴۰ درصد است که توانسته ایم وضعیت بیکاری را به ۱ و ۱ دهم درصد کمتر از میانگین کشوری برسانیم.
وی بیان کرد: سهم اشتغال استان در بخش صنعت ۳۵ درصد، کشاورزی ۲۱ درصد و خدمات ۴۴ درصد است.
حبیبی تصریح کرد: با داشتن ۲۷۰ هزار هکتار دشت حاصلخیز و ۸۰ هزار هکتار باغ در تولید گندم، جو، ذرت، چغندرقند، انگور، گیلاس، زیتون، زغال اخته، شاخص هستیم و بخش مهمی از نیاز غذایی کشور در این استان تولید می شود.
معاون اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: با تولید ۳۵۰ هزار تن انگور و ۲۰ هزار تن زیتون و ۵۰۰ هزار تن شیر، ۶۷ هزار تن تخم مرغ، بیش از ۱۲۹۰ نوع محصول در استان تولید می شود که جایگاه صنعتی و کشاورزی قزوین را ارتقاء بخشیده است.
وی بیان کرد: بزرگترین تولیدکننده مخازن سی ان جی، چرخ خیاطی، واحدهای بزرگ تولید شیشه، کاشی و سرامیک، ثبت ۱۳۰۰ اثر تاریخی و داشتن دهها امامزاده، بنای تاریخی و چشم انداز طبیعی وضعیت شاخصی برای ما ایجاد کرده است.
حبیبی اظهارداشت: تردد روزانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از محورهای مواصالاتی استان و تنظیم عبور ۱۲ استان کشور و داشتن بزرگراه، آزاد راه، شبکه ریلی ظرفیت خوبی در ترانزیت کالا ایجاد کرده است.
معاون اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: در استان قزوین بیش از ۴ هزار مگاوات ظرفیت انرژی پاک وجود دارد که مطالعه صدور مجوز احداث نیروگاه برای یک هزار مگاوات آغاز شده است.
حبیبی گفت: در استان قزوین بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان پروژه آماده واگذاری به بخش خصوصی است که این ظرفیت ها در سفر هیئت دولت شناسایی شده و از بخش خصوصی دعوت می کنیم در این کار مشارکت کنند.
وی یادآورشد: با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در استان برای روان سازی و تسریع در کارها اقدام شده است.
معاون استاندار اظهارداشت: از سال ۵۲ تا ۹۴ حدود ۹۷۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان محقق شده که در نیمه اول امسال ۴۵۱ میلیون دلار سرماتیه گذاری در استان صورت گرفته که معادل چهل سال گذشته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.