گرگان- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: با وجود اقدامات مقابله ای مؤثر و مستمر با مواد مخدر، باید به سمت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که همان اقدامات پیشگیرانه است حرکت کنیم.

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا روحانی فر صبح شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس، با بیان اینکه ۵۵ درصد والدین نسبت به اعتیاد فرزندان خود آگاهی ندارند، اظهار کرد: این تعداد از والدین به دلیل آگاهی کم، در سال های سوم تا پنجم متوجه اعتیاد فرزندان خود می شوند.

وی ادامه داد: آموزش های پیشگیرانه و خودمراقبتی در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد باید از سوی همه ادارات و نهادها به اقشار مختلف جامعه و خانواده ها ارائه شود.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گلستان تصریح کرد: اقدامات مقابله ای اگرچه به صورت مستمر و جدی از سوی متولیان انجام می شود، اما باید به سمت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که همان اقدامات پیشگیرانه است، حرکت کنیم.
روحانی فر به تشر یح اقدامات پیشگیرانه پرداخت و افزود: آنچه مدنظر ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر و مورد تأکید رهبر انقلاب و رئیس جمهور است، انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی است که باید مورد اهتمام جدی همه دستگاه ها و نهادها به ویژه آموزش و پرورش، دانشگاه ها، رسانه ها و تشکل های مردمی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در انجام اقدامات پیشگیرانه هیچ دستگاهی نباید تنها به شرح وظایف خود بسنده کند، افزود: نهادها و دستگاه های مختلف استان نباید به این دلیل که شرح وظایف آن ها ربطی به مواد مخدر ندارد، مسئولیتی در مبارزه با مواد مخدر برای خود قائل نباشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در ادامه سخنانش از کشف ۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مخدر در استان از ابتدای امسال تا پایان آذر خبر داد و گفت: این آمار رشد ۱۴۳ درصدی این کشفیات را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه کشف مواد مخدر در دو دهه اخیر روند صعودی داشته، با این حال هنوز اقدامات پیشگیرانه مؤثری در مبارزه با مواد مخدر صورت نگرفته است.
روحانی فر توجه به ترک اعتیاد مبتلایان و پرداخت تسهیلات به بهبود یافتگان و خانواده آنان را از دیگر اقدامات مورد نیاز دانست و گفت: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان از طرح های فرهنگی، پیشگیرانه و اشتغالزا دراین حوزه حمایت می کند.
وی از احداث اردوگاه اجباری کار برای مجرمین حوزه مواد مخدر در گلستان خبر داد و افزود: برای این طرح که در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار درحوزه شهرستان علی آباد کتول احداث می شود، ۵۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.