یزد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، تسهیلات اختصاص یافته به استان یزد را از محل صندوق نوآوری و شکوفایی ناکافی توصیف کرد.

تسهیلات اختصاص یافته به استان یزد ناکافی است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نصیری زاده ظهر شنبه در جلسه کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان از مجموعه کارگروه های ذیل ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه این سازمان سال گذشته با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه، ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی را به کمک های فنی اعتباری اختصاص داد، تصریح کرد: این اقدام با هدف کمک به رونق کسب و کار و همچنین توجه به شرکت های دانش مبنا صورت گرفت.

وی افزود: سازمان این اعتبار را برای کمک غیرمستقیم به شرکت ها و طرح های گردشگری درنظر گرفت تا آنها بتوانند یارانه سود تسهیلات خود را از این طریق دریافت نمایند.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با بیان اینکه این انتظار از صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد تا حداقل ۱۰ برابر اعتبار استانی اختصاص داده شده به این امر، تسهیلات به شرکت های متقاضی استان اعطا نماید.

نصیری زاده همچنین تسریع در روند کارشناسی ها و اعتماد به کارشناسی استانها را توسط صندوق خواستار شد و گفت: کل تسهیلات اختصاص داده شده به شرکت های دانش بنیان در محل مورد نظر صرف شده است.

وی در عین حال، قیمت رقابتی را یکی از مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان توصیف کرد و گفت: قیمت در بومی سازی فناوری های نوین و صادرات فناوری ها نقش کلیدی دارد.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز در این نشست اعلام کرد: ۲هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۰۰ شرکت نوپا، ۲۰۰ شرکت صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان و مابقی شرکت های تولید کننده خدمات دانش بنیان هستند.

حمیدرضا شاهوردی افزود: در سه سال گذشته بالغ بر ۲ هزار درخواست به صندوق ارسال شده که از این تعداد ۱۶۴۰ طرح مورد پذیرش قرار گرفته و به میزان ۹۵۳ میلیارد تومان مصوبه صادر شده است.

وی گفت: برای اجرایی شدن این طرح ها ۷۰۰ میلیارد تومان در مرحله انعقاد قرارداد است و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی درخصوص سرمایه صندوق هم توضیح داد که دولت در سه سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه به این صندوق تزریق کرده است و صندوق از سال ۹۲ به نوعی احیاء شده است.

شاهوردی درخصوص سهم استان یزد از تسهیلات صندوق هم اشاره کرد که ۵۱ درخواست از ۵۸ شرکت مورد تایید قرار گرفته که برای اجرایی شدن این ایده ها بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان مصوبه صادر شده و استان یزد جایگاه نهم را در میان استانها داراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.