وی با اشاره به اینکه قطعا برای رویارویی با بحران در کشور بودجه هایی در اختیار بوده که قبلا در شرایط خاصی به نهاد ریاست جمهوری برده شده است، گفت: بودجه های تخصیص داده شده بجای خود هزینه نشده است؛ و جای دیگر هزینه شده است.

بودجه مقابله با بحران به نهاد ریاست جمهوری رفته اما جای دیگر هزینه شده!

امیر خجسته عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو  با «قدس آنلاین» با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: دستگاه های نظارتی و قضائی کشور کار خود برای بررسی ابعاد این قضیه جداگانه انجام خواهند داد؛ باید مقصران اصلی حادثه شناسایی شوند تا با آنها برخورد قانونی شود.

خجسته با اشاره به اینکه بارها در کمیسیون شوراها تاکید کرده ایم که ستاد مدیریت بحران کشور باید پیش بینی های لازم را داشته باشد، گفت: باید توجه شود ۳۶ عامل و بلای خطرساز در کشور ما وجود دارد، از جمله اینکه  تهران روی چهار گسل زلزله قراردارد؛ طبق آمارهای برآورد شده اگر این گسل ها حرکت کنند، حداقل بین ۸۰۰ تا یک میلیون نفر در تهران کشته می شوند؛ برای این موضوع چه پیش بینی هایی شده است؟

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه حادثه ساختمان پلاسکو تلنگر و درس عبرتی برای مسئولین است، متذکر شد: وقتی نتوانیم وقوع حادثه در یک ساختمان را مدیریت کنیم چگونه می توانیم با حوادث غیر مترقبه مواجه شویم.

وی افزود: متاسفانه طی ۳۷ سال اخیر برای رویارویی با بحران ها پیش بینی های لازم صورت نگرفته، و برای مدیریت آن کارهای عملیاتی، و سرمایه گذاری های لازم انجام نشده است.

خجسته همچین گفت: حادثه ساختمان پلاسکو نشان داده ما کار اساسی برای مقابله با بحران ها نکرده ایم، بنابراین مسئولین نظام باید نسبت به سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای مقابله با چنین حوادثی فعال شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ادامه داد: در حال حاضر برای عبور از شرایط ایجاد شده از حادثه پلاسکو سکوت کرده ایم ولی بعد از گذر از این بحران همه کسانی که از گذشته تاکنون مسئولیتی در قبال این حادثه داشته اند، باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به حادثه ساختمان پلاسکو یک مطالبه مردمی است، افزود:مسئولین دولتی و هر مسئول دیگری که مرتبط با این حادثه هستند، قطعا باید پاسخگو باشند؛ قطعا مجلس از موضع نظارتی خود وارد قضیه خواهد شد؛ صبر کرده ایم تا این بحران عبور شود.

خجسته در پایان با اشاره به اینکه قطعا برای رویارویی با بحران در کشور بودجه هایی در اختیار بوده که قبلا در شرایط خاصی به نهاد ریاست جمهوری برده شده است، گفت: بودجه های تخصیص داده شده بجای خود هزینه نشده است؛ و جای دیگر هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.