اهواز- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ششمین جشنواره استانی فیلم کوتاه با هدف تقویت فیلم سازی در میان جوانان برگزار می شود

توهین به خبرنگاران تاسف بار بود/ششمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد جوروند ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ابراز تأسف از وقایع هفته گذشته اهواز که طی آن حرمت خبرنگاران اهوازی هتک شده بود، اظهار کرد: هفته گذشته ابتدا یکی از عکاسان توسط سارق موبایل مضروب شد و پس از آن درگیری فیزیکی یکی از خبرنگاران و درگیری لفظی یکی از بانوان خبرنگار با مسئول استانی بسیار تأسف برانگیز است.

وی ادامه داد: در موضوع توهین به این خبرنگاران قطعا پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به تعطیلی پنج ساله جشنواره استانی فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: برگزاری ششمین جشنواره استانی فیلم کوتاه از پنجم تا هفتم بهمن در خوزستان برگزار می شود و تا کنون ۱۶۰ فیلم کمتر از ۴۵ دقیقه ای از فیلم سازان جوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از میان آثار رسیده ۵۰ فیلم برای اکران در اهواز انتخاب شده است، افزود: خوزستان در حوزه فیلم سازی قدمت بالایی دارد و فیلم سازان بسیاری از خطه خوزستان برخاسته اند و به همین دلیل هدف ما از برگزاری این جشنواره بیشتر رونق فیلم سازی در میان جوانان استان است.

جوروند با تأکید بر اینکه جامعه و فرهنگ خوزستان ظرفیت خوبی در تولید محتوا در حوزه فیلم سازی دارد، افزود: برگزاری مجدد جشنواره فیلم فجر اتفاق مثبت دیگری است که در حوزه فیلم سازی خوزستان رخ داده است.

وی با بیان اینکه امسال در جشنواره فیلم فجر خوزستان ۲۰ فیلم به اکران درخواهد آمد، افزود: مردم خوزستان می توانند از شانزدهم تا بیست و هفتم بهمن در دو سینمای اهواز به تماشای این فیلم ها بنشینند.

جوروند همچنین از برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر لالهه ای سرخ در اندیمشک خبر داد و گفت: این جشنواره از ۱۸ تا ۲۱ بهمن به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره موسیقی استان نیز پس از چند سال وقفه از ۱۸ تا ۲۱ بهمن برگزار می شود، افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم به میزبانی دزفول از ششم تا هشتم بهمن برگزار می شود.

جوروند با اشار به اینکه جشنواره ملی عکس فجر ماهشهر را نیز در پیش داریم، ادامه داد: در این جشنواره عکاسان عکس های خود را از ماهشهر ارائه می دهند و به همین منظور عکاسان مطرح کشوری به اردوی یک روزه برای بازدید و عکاسی از این شهر ترتیب داده شده و این جشنواره در ۱۰ اسفندماه برگزار خواهد شد.  

وی از برگزاری یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۷ تا ۱۲ بهمن در منطقه کیانپارس اهواز برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و اراد اسلامی خوزستان ادامه داد: بخش کتاب های عربی این نمایشگاه نسبت به سال گذشته رونق بیشتری خواهد داشت و ۲۶ ناشر عربی از کشور ایران به صورت تخصصی به آثار خود را ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه ۴۶۹ ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب خوزستان اعلام آمادگی کرده اند، گفت: تعداد عناوین کتاب داخلی ۶۶ هزار و ۲۹۰ عنوان کتاب و تعداد عناوین خارجی نیز هشت هزار و ۷۰۰ عنوان کتابی است که در این نمایشگاه ارائه می شود.

جوروند از تخفیف ۳۰درصدی ف روش کتاب این نمایشگاه خبر داد و گفت:  برگزاری برنامه های جنبی توسط شهرستان های استان خوزستان (در ورودی نمایشگاه به اجرای برنامه های فرهنگی ـ هنری می پردازند) را نیز در بخش جنبی نمایشگاه داریم. اهواز، دزفول، شوشتر، دشت آزادگان، رامهرمز از جمله شهرستان هایی هستند که به اجرای برنامه می پردازند.

وی با بیان اینکه بانک عامل این دوره از نمایشگاه بانک شهر است، گفت: امسال ۶۵۰ میلیون تومان مبلغ بن یارانه کتاب داریم که به مردم ارائه می شود. امسال نسبت به سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.