بیرجند- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: از دهه فجر تا ۲۲ اسفندماه مسئولان خراسان جنوبی با ۲۰۰ خانواده شهد دیدار می کنند.

مسئولان خراسان جنوبی با ۲۰۰ خانواده شهید دیدار می کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین معصومی شامگاه شنبه در همایش فصلی معاونان ستادی و مدیران بنیادهای تابعه خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر بررسی در دهه ۶۰ داشته باشیم آن ایام در زمینه‌های مختلف کشور کمتر دچار مشکلات بوده به گونه ای که آمار طلاق در این دههه تنها یک یا دو درصد بود.

وی افزود: امروزه که در دهه ۹۰ نگاه می‌کنیم بسیاری ازموضوعات و مسائل تغییریافته به گونه‌ای که آمار طلاق بسیار پر رنگ و زنگ خطر است علاوه بر آن موضوعاتی ماننداسراف، تجملگرایی در اوج خود است و همه این مشکلات اگر بررسی شود، به دلیل دوری جامعه از فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت:هنگامی که مردم و مسئولان جهاد و شهادت را باور داشته و در گفتمان‌هایشان جای داشته باشد،دچار مشکلات نمی‌شویم اما هنگامی که فرهنگ ایثار و شهادت کمرنگ تر شود، جامعه دچار مشکلات می‌شود.

معصومی افزود: باید گفتمان ایثار و شهادت بیشتر پرداخته و گفتمان عمومی به داخل جامعه بیاید و امروز اگر می‌خواهیم باور داشته باشیم باید گفتمان ایثار را به داخل و بطن جامعه بیاوریم.

وی بیان داشت: تنها راه نجات از گرفتاری‌ها نزدیکی به فرهنگ ایثار و شهادت است که اگر این فرهنگ در جامعه وجود داشت، موضوعاتی مانند اختلاس، حقوق های نامتعارف و غیره وجود نداشت و جامعه ای که از فرهنگ ایثار و شهادت دور باشد، دچار آسیب می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در قالب شبکه‌های اجتماعی در قالب بسترسازی مناسب برنامه ریزی شود، و باید یادواره های شهداء را با کیفیت بیشتر با هماهنگی تمامی نهادها و همراه با برنامه‌ریزی کیفی در رابطه با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اقدام و پیگیری شود.

معصومی افزود: یادواره شهدا تاثیر مستقیم بر باورها دارد که باید تلاش شود با همفکری این فرهنگ به درون جامعه و نسل جوان منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.