در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی تشریح شد.

فعالیت‌های بین‌المللی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی تشریح شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  نشست خبری مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، پیش از ظهر امروز یکشنبه (۳ بهمن ماه) با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مسئول این کمیته در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تهران برگزار شد.

وی در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیش از ۶۳ کشور جهان رایزنی و یا نمایندگی فرهنگی دارد که مسئولیتشان، توسعه روابط فرهنگی ایران با این کشورها است، گفت: همه این رایزنان فرهنگی به عنوان مسئولان ستاد برگزاری مراسم دهه فجر در کشورهای مذکور منصوب شده‌اند و احکام آنها صادر شده است.

ابراهیمی ترکمان همچنین به عضویت افراد بومی کشورهای یاد شده و همچنین ایرانیان مقیم این کشورها در ستادهای برگزاری مراسم دهه فجر در خارج از کشور اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری سمینارها، همایش‌ها، نشست‌های تخصصی در تبیین اهداف انقلاب اسلامی، شخصیت و جایگاه امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و همچنین تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اهم فعالیت‌های کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با یادآوری فعالیت‌های مسئولان این ستاد در سال‌های گذشته تأکید کرد: امسال بیش از ۵۰۰ برنامه برای بزرگداشت دهه فجر در خارج از کشور برنامه‌ریزی شده است که شامل جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، نشست‌های دانشجویی، چاپ کتاب‌ها، ویژه‌نامه‌ها و مقالات، برگزاری هفته‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، عکس، برگزاری نشست‌های شعر و اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری به خارج از کشور است.

به گفته ابراهیمی ترکمان، امسال در بیش از ۱۰۰ کشور جهان برنامه‌های جشن پیروزی انقلاب اسلامی و سی و هشتمین سالگرد آن برگزار خواهد شد که در کشورهایی که ایران، رایزن و یا نمایندگی فرهنگی دارد، با مسئولیت این افراد و در کشورهایی که سفارتخانه و یا کنسولگری دارد، توسط سفرا و همچنین مسئولان کنسولگری برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین در روز ۲۲ بهمن دیپلمات‌های خارجی در کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های ایران حضور خواهند یافت و جشن پیروزی انقلاب اسلامی را به سفرا و رایزنان فرهنگی ایران تبریک خواهند گفت.

مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی همچنین از برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با موضوع تبیین اهداف انقلاب اسلامی از ۳۰ کشور جهان از جمله شامل آفریقای جنوبی، ارمنستان، آلمان، بنگلادش، ترکیه، تونس، پاکستان، فیلیپین، اسپانیا، عمان، سوریه، روسیه و لبنان خبر داد و یادآور شد: در ۱۸ کشور از جمله شامل پاکستان، ترکمنستان، بلغارستان، تانزانیا، تونس، ونزوئلا، قزاقستان، چین و اسپانیا هم نشست‌های دانشجویی برگزار خواهد شد. همچنین در نمایندگی‌های مختلف ایران در خارج از کشور، ویژه‌نامه‌ها و مقالات در روزنامه‌های مختلف این کشورها چاپ و توزیع خواهد شد.

وی به برگزاری هفته‌های فیلم در ۶ کشور بلغارستان، لبنان، صربستان، بنگلادش، سوریه و غنا با موضوع «تبیین اهداف انقلاب اسلامی» اشاره کرد و از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در ۲۵ کشور، نمایشگاه‌های عکس و پوستر در ۲۳ کشور و پخش فیلم‌های مستند در بیش از ۵۰ نمایندگی ایران در خارج از کشور در همین راستا خبر داد.

ابراهیمی ترکمان با بیان اینکه مسابقات فرهنگی و ورزشی در ۱۵ کشور هم برگزار خواهد شد، از اعزام حدود یکصد هنرمند به ۲۵ نمایندگی ایران در خارج از کشور و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این کشورها خبر داد و گفت: بیش از ۸۰۰۰ بسته فرهنگی به کشورهای جهان ارسال خواهد شد و در ۱۲ کشور هم کارگاه‌های آموزشی توسط هنرمندان اعزامی از کشورمان تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ترجمه ۵۱ عنوان کتاب با موضوع «انقلاب اسلامی» و ارسال آنها به کشورهای مختلف خبر داد و با اشاره به اجلاس گفتگوهای فرهنگی ایران و عرب که از دوم بهمن با همکاری ۶ دانشگاه تهران و به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شده است، گفت: این اجلاس با حضور ۸۵ مهمان از ۱۲ کشور عربی تا ۵ بهمن ماه ادامه خواهد یافت و پس از آن، مهمانان این اجلاس به مشهد عزیمت خواهند کرد تا در برنامه‌های مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام حضور پیدا کنند.

مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، مهمترین ویژگی‌ برنامه‌های این کمیته را در سال جاری مشارکت دادن اقشار مختلف مردم در کشورهای مختلف جهان در این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برخی از برنامه‌ها با مشارکت ایرانیان مقیم این کشورها و همچنین بومی‌های آنها برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با اجلاس گفتگوی ایران و عرب هم گفت: متأسفانه روابط فرهنگی ما با جهان عرب وضعیت مناسبی ندارد و هدف از تشکیل این اجلاس هم استفاده از افراد صاحب نفوذ و نخبگان کشورهای جهان عرب و بحث و تبادل نظر با نخبگان ایرانی در رابطه با مقولات مختلف بوده است و این مهمانان مدعو، بسته به تخصص خودشان در برنامه‌های مختلف مشارکت خواهند کرد.

ابراهیمی ترکمان در خصوص اقدامات ویزایی و بعضاً تهدیداتی که از طرف برخی معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های ضد انقلاب در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، گفت: ۳۸ سال است که این اقدامات از طرف افراد معاند انجام می‌شود و آنها اگر قدرت داشتند، تاکنون می‌توانستند در این زمینه تأثیری بگذارند که همه ما می‌دانیم چنین نشده است.

مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: ما وقت خودمان را صرف مقابله با این افراد نمی‌کنیم چرا که نه این کار را شأن خودمان می‌دانیم و نه نیازی هم به این اقدام می‌بینیم. کسانی که به دنبال این اقدامات هستند، خودشان هم می‌دانند که نمی‌توانند از این کارها نتیجه‌ای بگیرند و باید واقعیت‌های جامعه ایران و همچنین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی را باور کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.