یزد- رئیس بیمارستان موقوفه گودرز یزد گفت: با همت خیران و تجهیز بخش دیالیز به دستگاه‌های به روز در حال حاضر ۱۰ دستگاه دیالیز با ۲۷ هزار جلسه خدمات مورد نیاز را به بیماران این بخش ارائه داده است.

۱۰ دستگاه دیالیز در بیمارستان «گودرز» یزد به بیماران دیابتی خدمات ارائه می دهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا منتظری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیمارستان گودرز از سال ۱۳۲۴ شمسی خانواده گودرز اقدام به ایجاد مرکز بیمارستانی کردند که با ۴۰ تخت فعالیت خود را آغاز کرد و در چهار بخش ارائه خدمات می‌داد.

وی با اشاره به تخصصی شدن استان یزد از لحاظ پزشکی گفت: خوشبختانه بیمارستان گودرزدر حال حاضر با ۲۲۰ تخت‌ در حال فعالیت  است و در بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی به متقاضیان خدمات ارائه می‌کند.

منتظری گفت: بخش دیالیز از سال ۹۱ فعالیت جدی‌تری را برای بیماران  ارائه‌ کرده و با همت خیران و تجهیز این بخش به دستگاه‌های به روز در حال حاضر ۱۰ دستگاه دیالیز با ۲۷ هزار جلسه خدمات مورد نیاز را به بیماران این بخش ارائه داده است.

رئیس بیمارستان موقوفه گودرز یزد افزود: برای هر جلسه دیابت ۲۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کنیم که تاکنون پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بیماران دیالیزی در بهره‌مندی از خدمات این بخش در قالب یارانه پرداخت شده است.

وی یزد را از قطب‌های پزشکی در کشور خواند و بیان داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان سود مالی ندارد و با توجه به افزایش تعرفه‌ها که برای مردم نیز دشوار است با مشکلات متعددی برای اداره بیمارستان مواجه هستیم.

رئیس بیمارستان موقوفه گودرز یزد افزود: طی چند سال گذشته برای بازسازی و تعمیرات بیمارستان بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم به ویژه که برای پرداخت حقوق و مزایای پرسنل نیز به سختی می‌توانیم منابع مالی را تامین کنیم که لازم است خیران توجه بیشتری به این مراکز داشته باشند.

منتظری میزان طلب بیمارستان را از بیمه‌ها و شرکت‌های بیمه‌گر بیش از ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: اگر به بیمارستان‌ها کمک نشود و حمایت نکنند قطعا وضعیت به شکل دیگری رقم خواهد خورد و بیمارستان‌های خصوصی و غیر دولتی برای سرپا بودن مجبور به اقدامات دیگری می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت‌های خیران می‌تواند مشکلات و مسائل بهداشتی درمانی را حل کند افزود: دیدگاه مردم و خیران باید به سمتی بیاید که نجات جان مردم در اولویت قرار گیرد که نجات یک نفر به منزله نجات یک امت است.

منتظری در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرسودگی ساختمان بیمارستان از اجرای طرح جامع و جایگزینی بیمارستان خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای تحویل زمینی در شهرک بیمارستانی یزد هستیم که مراحل نهایی را طی می‌کند تا بیمارستانی استاندارد و با تجهیزات کامل را احداث کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.