تبریز- عضو شورای شهر تبریز، گفت: بودجه‌نویسی باید بر اساس واقعیت‌ها نوشته شود و آرمان‌گرایی در نوشتن بودجه باعث به وجود آمدن کلکسیونی از پروژه‌های ناتمام خواهد شد.

آرمان‌گرایی در بودجه باعث ایجاد کلکسیونی از پروژه‌های ناتمام می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی شیاری ظهر  شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این در حالی است که بودجه‌ی ۲ هزار میلیاردی تبریز، با افزایش ناگهانی و سیر صعودی به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و بدون شک این سیر غیر منطقی، پروژه‌ها را ناتمام خواهد گذاشت.

وی با اشاره به سایر ویژگی‌های بودجه‌نویسی، گفت: بودجه‌نویسی باید متمرکز باشد و فاصله‌ی طبقاتی و مناطق را از بین ببرد و با توجه به اینکه برخی مناطق بودجه‌ی کم‌تری دریافت می‌کنند، تنها نتیجه‌ی آن تضاد طبقاتی خواهد بود.

شیاری تاکید کرد: اختصاص بودجه در مناطق مختلف بر این اصل پایدار است که هر منطقه باید برای خود کسب درآمد کرده و هزینه‌هایش را از آن تامین کند و طبیعتا منطقه‌ای که بودجه‌ی بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد، درآمد بیشتری داشته و در تامین هزینه‌های خود موفق‌تر از سایرین عمل خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه بودجه‌بندی باید بر اساس اولیت‌بندی شکل بگیرد، گفت: الویت‌بندی نیز باید بر اساس نیازهای روز جامعه و شهر انجام بگیرد و اگر پروژه‌های مختلفی تعریف شود و به هر کدام بخش کوچکی از بودجه را اختصاص دهیم، همگی ناتمام خواهند ماند.

ایشان عنوان کردند: مسیرگشایی، ترافیک و حمل و نقل و فضای سبز، احیای بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی از جمله حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها با مشکلات متفاوتی مواجه هستیم و در اولویت‌بندی به منظور صرف بودجه‌ی شهرداری در سال آتی این حوزه‌ها باید در راس امور قرار گیرند.

 عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: پروژه‌های عمرانی جنبه‌‍‌ی نمایشی و تبلیغاتی پیدا کرده‌اند و با ساخت روگذر و زیرگذر، از حل مشکلات اساسی‌تر بازمی‌مانیم. وی گفت: حرکات ضربتی باید در زمینه‌هایی انجام شوند که احساس نیاز در آن‌ها بیش از سایر زمینه‌ها وجود دارد.

به عنوان مثال تزریق ضربتی چندین دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی به معنای واقعی کلمه می‌تواند چاره‌سازی کند و با جذب حمایت‌های دولتی می‌توان در راستای اصلاح ناوگان تاکسی‌رانی نیز گام برداشت.

شیاری بیان کرد: اتمام خط یک مترو یا کارهایی از این قبیل، اقدام باارزشی برای عرضه به شمار نمی‌آید و در عوض، احیای هویت تاریخی شهر همچون احیا و بازسازی مساجد و ابنیه‌ی تاریخی از جمله کارهایی هستند که می‌توان بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری را به آن اختصاص داد.

شیاری با اشاره به جایگاه تبریز ۲۰۱۸ در این بودجه‌بندی گفت: در فرصت کمی که باقی مانده است، هیچ پروژه‌ی جدید به اتمام نخواهد رسید و در این باره نیز تدابیر کافی اندیشیده نشده است.

وی افزود: مسئله‌ی تبریز ۲۰۱۸ یک بحث ملی است و تنها به شهرداری مربوط نیست؛ بنابراین باید بودجه‌ی ملی به آن اختصاص داده شود و احیا و بازسازی هویت و تاریخ گذشته‌ی شهر، آسفالت و زیباسازی شهری از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

شیاری خاطرنشان کرد: حتی مسئله‌ی اسکان مسافرانی که در طی پروژه‌ی تبریز ۲۰۱۸ نیز به درستی پیش‌بینی نشده و زیرساخت‌های لازم به این منظور فراهم نشده است و این مسئله بیشتر جنبه‌ی شعاری پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.