سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیات سوریه در نشست آستانه با معاون وزیر خارجه ایران دیدار و درباره آخرین تحولات این نشست رایزنی کرد.

دیدار بشار جعفری با جابری‌انصاری/رایزنی درباره آخرین تحولات نشست آستانه

به گرارش "قدس آنلاین"؛ بشار جعفری سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیات سوریه در نشست آستانه امروز (دوشنبه) در محل استقرار هیات ایرانی با حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف پیرامون آخرین تحولات مربوط به نشست آستانه، رایزنی و تبادل نظر کردند.

جابری‌انصاری پیش از این دیداری با استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز داشت و در این دیدار با اشاره به اقدامات و رایزنی‌های ایران، روسیه و ترکیه برای موفقیت اجلاس آستانه و تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی فعال سازمان ملل در تسهیل گفت‌وگوهای سوری-سوری گفت: سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه، جایگزین گروه بین‌المللی حمایت از سوریه (ISSG) نیست.

استفان دی‌میستورا نیز در این دیدار ضمن تاکید بر آمادگی سازمان ملل متحد برای تسهیل گفت‌وگوهای دولت سوریه و گروه‌های مسلح این کشور در اجلاس آستانه، ابراز امیدواری کرد این اجلاس بتواند به تحکیم آتش‌بس و فراهم ساختن زمینه برای حل سیاسی بحران سوریه کمک کند.

هیأت ایرانی تاکنون نشست‌های سه‌جانبه و دوجانبه‌ای را نیز با ترکیه و روسیه در خصوص نشست آستانه و گفت‌وگوهای سوری-سوری برای حل بحران سوریه داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.