رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: باید این را تأکید کنم که ما در خصوص نشست ورزشگاه آزادی مشکلی نداریم، مگر آنکه زلزله رخ بدهد.

مدبر خیال همه را آسوده کرد؛ خطر ریزش ورزشگاه آزادی را تهدید نمی‌کند!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، نشست خبری مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ظهر امروز برگزار شد.

وی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که در سال 95 انجام گرفت صندلی‌گذاری ورزشگاه آزادی بود که خوشبختانه تاکنون نیز هیچ اتفاقی برای این صندلی‌ها نیفتاده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی افزود: پروژه دوم ما در سال 95 تکمیل ورزشگاه نقش جهان بود که این مسئله نیز محقق شد و با همه سختی‌هایی که وجود داشت به نتیجه رسید. در راه تکمیل این پروژه صندلی‌ها و نورافکن‌ها نصب شدند و سرویس‌های بهداشتی نیز بهره‌برداری شد. تنها مسئله‌ای که باقی مانده نصب چادرهای روی سازه‌هاست که برنامه ما انجام این کار تا اوایل سال 96 است، به هر حال مقاوم‌سازی جزء اولویت‌های اصلی ما است و ما یک مقاوم‌سازی مضاعف را درنظر داریم تا مشکلی در آینده رخ ندهد.

وی ادامه داد: 10 هزار متر چادر نصب شده و 10 هزار متر نیز تحویل پیمانکار داده شده تا کارهای مربوط به دوخت آن انجام شود. همچنین 10 هزار متر دیگر نیز وارد خواهد شد تا پس از مقاوم‌سازی مضاعف نصب شوند، البته در این پروژه‌ خرده‌کاری‌هایی نیز می‌ماند که به تدریج آنها را رفع می‌کنیم. همچنین در مسائل امنیتی مواردی به ما پس از افتتاح نقش جهان اعلام شد که باید آنها را نیز اصلاح کنیم، امیدوارم بازی‌های ملی در آینده در این ورزشگاه انجام شود.

مدبر درباره اعتراض برخی از تیم‌ها به شرایط ورزشگاه یادگار امام تبریز و چمن استفاده شده در آن گفت: درباره ورزشگاه یادگار امام با نوساناتی مواجه شدیم اما در نهایت مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این ورزشگاه از سیستم هیتینگ استفاده شده که باعث رشد خوب چمن می‌شود. در خصوص این اعتراض‌ها نیز باید بگویم آنهایی که بازنده بودند این اعتراض‌ها را انجام دادند و در طرف مقابل نفرات تیم برنده از چمن تعریف می‌کردند که می‌توان به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی اشاره کرد. ما این درخواست را داده‌ایم که مسئولیت نگهداری این ورزشگاه به باشگاه تراکتورسازی داده شود که این کار پس از موافقت وزارت ورزش و انجام مراحل اداری محقق خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما کارهای مربوط به چمن این استادیوم را انجام داده‌ایم، حتی در خصوص صندلی‌هایی که پیش از این نیز شکسته شده بود، با وجود آنکه هیچ وظیفه‌ای نداشتیم صندلی‌های تازه را به هیئت فوتبال واگذار کردیم، همچنین یک زمین چمن دیگر در کنار ورزشگاه یادگار امام آماده شده است تا به عنوان مخزن در مواردی که نیاز به چمن تازه است مورد استفاده قرار بگیرد.

مدبر درباره شرایط زمین آکادمی ملی فوتبال گفت: مسئولیت این زمین با فدراسیون فوتبال است و ما آن را تحویل آنها داده‌ایم. قبول دارم که تیم ملی زمین خوب می‌خواهد و برهمین اساس هر جا که تیم ملی نیاز داشته باشد زمین مناسبی را در اختیارشان می‌گذاریم. در حال حاضر زمین شماره 2 آزادی در اختیار دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است، با این وجود آن زمین را نیز گفته‌ایم که اگر تیم ملی نیاز داشته باشد می‌توانیم با هماهنگی‌های لازم در اختیارش بگذاریم.

وی در خصوص افتتاح پروژه‌های ورزشی تا پایان سال 95 خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر سه پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری بیرجند، استادیوم بجنورد و سالن ورزشی بانوان بهمن‌میر افتتاح خواهد شد. همچنین تا پایان سال ورزشگاه 5 هزار نفری قوچان، استادیوم 15 هزار نفری بوشهر، سالن دوومیدانی بروجن، سالن 500 نفری سیوند در مرودشت، استخر هاشمی‌نژاد در خراسان رضوی، سالن قره‌قشلاق در آذربایجان غربی و سالن دژکرد در فارس افتتاح خواهند شد. در تهران نیز پروژه‌های زیادی افتتاح می‌شوند که می‌توان به فاز اول استادیوم 5 هزار نفری پاکدشت، استادیوم 3 هزار و 500 نفری بعثت، فاز اول استادیوم گرمسار و زمین چمن فوتبال دیهیم در نظام‌آباد اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره بودجه این شرکت گفت: بودجه ما در سال 95 مبلغ 470 میلیارد تومان بود که تا الان 53 درصد آن در قالب اوراق تخصیص داده شده است. البته ما با همین اوراق بدهی‌های سنواتی پیمانکاران را صفر کردیم، مشکلی که با این اوراق داریم آن است که نمی‌توانیم برای آینده از آنها استفاده کنیم در واقع این اوراق برای مطالبات است.

وی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص ورزشگاه 50 هزار نفری میانرود در شیراز اظهار داشت: این ورزشگاه مسقف است و از سیستم هیتینگ بهره می‌برد. ما هم‌اکنون در مرحله کاشت چمن هستیم و امیدواریم بتوانیم در 3 ماه نخست سال 96 آن را افتتاح کنیم.

مدبر درباره موضوع مقاوم‌سازی ورزشگاه آزادی گفت: حدود 50 سال از عمر این بنا می‌گذرد و با توجه به شرایطی که دارد چنین سازه‌ای نشست می‌کند، در سال‌های گذشته مبالغی برای نگهداری از آن تخصیص پیدا کرد اما برای موضوع مقاوم‌سازی نیاز به هزینه بیشتری است. نشست ورزشگاه آزادی به صورت عمودی است و داخل زمین می‌رود. از نظر ما در این ورزشگاه خطر ریزش وجود ندارد اما نیاز به مقاوم‌سازی دارد که این کار چه در بخش سطحی استادیوم و چه در بخش سازه‌ای آن است. درباره مقاوم‌سازی ورزشگاه آزادی نامه‌ای نوشته شده که 80 میلیارد تومان اختصاص داده شود ضمن اینکه وزیر ورزش و جوانان نیز تاکید داشت که خودمان در شرکت توسعه کار مقاوم‌سازی را به صورت بخش‌بخش انجام بدهیم. باید این را تاکید کنم که ما در خصوص نشست ورزشگاه آزادی مشکلی نداریم، مگر آنکه زلزله رخ بدهد، ما همچنین برای همه پرسنل آنها برنامه آموزشی گذاشتیم تا در زمان‌های بحرانی بتوانند اقدامات لازم ایمنی را انجام بدهند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به این سوال که اگر آتش‌سوزی در استادیوم آزادی رخ بدهد شرایط مهیای اطفای آن است، گفت: مشکلی درباره اطفای حریق در ورزشگاه آزادی نداریم و همه چیز پیش‌بینی شده است، با این وجود باید در مقاوم‌سازی کار بیشتری انجام بدهیم.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: کل بودجه‌ای که شرکت توسعه برای اجرای همه پروژه‌های خود در زمان 3 سال نیاز دارد 3 هزار و 700 میلیارد تومان است. ما امسال رشد خوبی در بودجه داشتیم و برای سال 96 نیز پیشنهاد بودجه هزار و 300 میلیارد تومانی داده‌ایم، خوشبختانه در احکام برنامه ششم و در مسائل بودجه‌ای ورزش شرایط خوبی دیده شده که می‌تواند جهش خوبی را برای ورزش کشور ایجاد کند.

مدبر درباره شرایط ورزشگاه شیرودی اظهار داشت: استادیوم فوتبال این ورزشگاه ناایمن است و نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم، امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها بتوانیم طرح تغییر کاربری را که پیش از این ارائه کرده‌ایم با استفاده از بخش خصوصی و همچنین درآمدزایی در این محل عملی کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص اتفاقات رخ داده در پیست اسکی دیزین که مربوط به هفته گذشته بود گفت: در پایه یکی از دکل‌ها یعنی آنجایی که قرقره‌ها متصل بودند شکستگی ایحاد شد. باید این را در نظر بگیریم که قدمت دیزین به بیش از 50 سال قبل برمی‌گردد و در آن زمان بوده که وسایل نصب شده هرچند که همواره کار به روزرسانی آنجا صورت گرفته است، نیاز به تعویض و نوسازی در همه بخش‌های این پیست وجود دارد و ما نیز در حال برآورد کردن هزینه آنجا هستیم.

وی ادامه داد: ما امسال دکل 23 و 24 را که با خطر رانش مواجه بود تعویض کردیم و همزمان با آن دیوار چینی ایستگاه را نیز تغییر دادیم، در روز حادثه قرقره‌ها از محل اتصال پیچ‌ها شکستند و این مسئله باعث شد که کابل تله‌کابین خودش را کمی رها کند باید به این نکته اشاره کنم که کابل هرگز نیفتاد اما کمی شل شد، به خاطر همین هم برق به صورت خودکار قطع شد و کابین‌ها معلق ماندند که این شرایط نیز بین ساعت‌های 3 تا 7 وجود داشت. در این مدت 18 نفر داخل کابین‌ها بودند که همگی با کمک افراد آموزش دیده و در سلامت کامل بیرون آمدند.

مدبر عنوان کرد: ما در جلسه با سازمان استاندارد گفتیم که حداقل‌هایی باید رعایت شود تا حادثه‌ای رخ ندهد، یعنی هیچ چیز را نمی‌خواهیم فدای ایمنی کنیم این را باید در نظر بگیریم رسیدن به شرایط مطلوب و آرمانی در پیست دیزین بعید است و ما سعی می‌کنیم حداقل‌ها را فراهم کنیم. اسکی دومین ورزش پرحادثه دنیاست پس نباید همه حوادث را به استاندارد نبودن ربط دهیم اما تلاش می‌کنیم تا مسائل مربوط به ایمنی را رعایت کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص پیست شمشک نیز خاطرنشان کرد: درباره این پیست تصمیم گرفتیم که آنجا را در اختیار مردم همان ناحیه قرار بدهیم تا با بهره‌گیری از امکانات محلی بهره‌برداری شود. امسال اولین سالی است که سازمان استاندارد به بحث استانداردسازی پیست‌ها ورود کرده که این کار درستی است اما انجام همه مسائل موردنظر سازمان استاندارد به یک باره اجرایی نیست. به هر حال اگر احساس کنیم که استفاده از پیست‌ها خطر دارد مانعی برای تعطیل کردن آنها وجود نخواهد داشت. ما باید به سمت حداکثر استانداردسازی پیست‌ها برویم اما در یک سال نمی‌توان این کار را انجام داد.

وی در خصوص افتتاح پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته کلنگ آنها زده شده گفت: درست یا غلط در سال‌های قبل پروژه‌هایی افتتاح شد و این در حالی بود که  می‌توانست این کارها انجام نشود. برای مثال در بیرجند استادیومی آماده می‌شود که کنار آن یک زمین دیگر وجود دارد و می‌شد که ابتدا آن زمین را آماده کرد. ما وارث پروژه‌های زیادی هستیم که شروع‌شان نکردیم اما فشارهای زیادی از طرف نمایندگان مجلس، ورزشکاران و مردم برای اتمام آنها وجود دارد.

مدبر درباره شرایط پیست دوچرخه‌سواری ساری اظهار داشت: برای پروژه‌های مربوط به دوچرخه‌سواری 9 میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود که هنوز این مبلغ تخصیص داده نشده است ما اولویت اصلی خود را بر روی پروژه شهر ساری گذاشتیم چرا که این مسئله با تاکید فدراسیون انجام شد این پروژه سرپوشیده و تمام چوب است و امکانات جانبی خوبی نیز در نزدیکی آن وجود دارد که می‌تواند میزبانی از رقابت‌های برون‌مرزی را برعهده بگیرد. ما در واقع برای پروژه‌های مربوط به دوومیدانی و دوچرخه‌سواری از فدراسیون‌ها مشورت گرفته‌ایم و کارهای مربوط به آنها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اعلام خبر تخفیف 22 درصدی به استفاده‌کنندگان از مجموعه ورزشی انقلاب گفت: به مناسبت 22 بهمن از امروز تا 22 بهمن به کسانی که عضو این مجموعه شوند 22 درصد تخفیف داده خواهد شد.

وی درباره مشکل معارضین مجموعه ورزشی آزادی خاطرنشان کرد: مطابق با نقشه‌هایی که گرفتیم حدود 800 پلاک در داخل این مجموعه ثبت شده است که از این تعداد 47 پلاک مورد شکایت قرار گرفتند و 4 پلاک نیز به کار قضایی رسیده که باید رضایت آنها را بگیریم تا سند این پلاک‌ها به ما منتقل شود. یکی از این 4 پلاک 4 میلیارد تومان باید بپردازیم که به این مسئله نیز اعتراض کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره مناسب‌سازی اماکن ورزشی برای استفاده جانبازان و معلولین  گفت: برای این کار نشستی با فدراسیون داشتیم و در پروژه‌های آینده نیز کارهای مربوط به مناسب‌سازی آنها انجام خواهد شد. البته در خصوص پروژه‌های قبلی نیز ما به سمت اصلاح آنها حرکت کرده‌ایم و این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.