نهاد کتابخانه ها به‌طور جدی به ده روستای برگزیده جشنواره پرداخته و به ‌صورت جداگانه از اعتباراتش برای یک روستای برگزیده تسهیلاتی در نظر گرفته است و مانند دوره‌های پیشین تسهیلاتی به روستاهای برگزیده داده خواهد شد.

تسهیلات نهاد کتابخانه‌ها به ۱۰ روستای برگزیده دوستدار کتاب

به گزارش «قدس آنلاین»،  اسماعیل جانعلی‌پور عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های «انتخاب پایتخت کتاب ایران» و «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»، گفت: از اولین دورۀ این جشنواره تا امروز، که در آستانۀ سومین دورۀ آن هستیم، نهاد از جمله سازمان‌های همکار جدی این برنامه بوده است. نهاد به‌طور جدی به ده روستای برگزیدۀ این جشنواره پرداخته و به‌صورت جداگانه از اعتبارات خود برای یک روستای برگزیده تسهیلاتی در نظر گرفته است.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دربارۀ انتقاداتی که نسبت به فراموش‌شدن اهداف این جشنواره‌ها، پس از پایان هر دورۀ جشنواره وجود دارد، گفت: در آغازین روزهای دومین دورۀ این دو جشنواره، اتفاقاً به همین آسیب توجه شد. در دورۀ اول چیزی قابل پیش‌بینی نیست. کما اینکه در آن دوره، فقط ایده‌ها می‌آمد. اما در دومین دورۀ جشنواره و در طول سال گذشته تا به امروز، به جد به این موضوع توجه شد. در دومین دورۀ داوری شهرها برای انتخاب پایتخت کتاب ایران، به‌طور جدی به پیگیری شهرها در اجرای طرح‌ها و ایده‌ها توجه شد. ایده‌ها و اتفاقات به دبیرخانه رسید و درنهایت به چند شهر نهایی رسیدیم. در آغاز روند داوری که منتج به انتخاب پایتخت کتاب ایران شد، جمعی از داوران به‌صورت میدانی در شهرها حضور پیدا کردند و اتفاقات را دیدند.

وی افزود: نکتۀ منتقدان، برای دورۀ نخست این جشنواره، نکتۀ درستی است و انتقاد واردی است، اما انصافاً از دورۀ دوم، به‌جد به این موضوع توجه شد که ایده‌های عملی باشد و عملیاتی شده باشد.   قطعاً در دورۀ سوم هم به این موضوع بسیار توجه جدی‌تری خواهد شد که ایده‌های عملیاتی‌شده مورد داوری قرار بگیرد.

سومین دورۀ جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب، اسفند ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.