بجنورد- رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: پیوست فرهنگی رونق اقتصادی می آورد و معماری ها، خیابان ها و ساخت و سازها باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

پیوست فرهنگی رونق اقتصادی می آورد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در پنجاه و ششمین جلسه این شورا که با موضوع «پیوست فرهنگی» و با حضور اعضای این شورا برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه اسلامی با سه موضوع پشتوانه فرهنگی، پیوست فرهنگی و پیوند فرهنگی روبرو هستیم که این سه محور باید از هم تفکیک شوند.

وی با بیان اینکه برخی موارد پشتوانه و بستر فرهنگی جامعه دینی هستند، ادامه داد: از سوی دیگر برخی موضوعات پیوست فرهنگی هستند که اگر پشتوانه ‌های فرهنگی ضمیمه آنها شود در کنار یکدیگر پیوند فرهنگی را تشکیل می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت نتیجه پشتوانه و پیوست فرهنگی، ایجاد پیوند فرهنگی است.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) بنیان‌گذار این سه مرحله بود، افزود: اعتقادات پشتوانه فرهنگی حکومت سلامی و اخلاق، پیوست فرهنگی اعتقادات است تا اخلاق و رفتار انسان ها با تعاملات و معاشرات، رنگ دینی و الهی بگیرد و منجر به ایجاد پیوند فرهنگی شود.

آیت الله یعقوبی همچنین در ادامه تصریح کرد: در صورتی که پشتوانه های فرهنگی تقویت شوند پیوست فرهنگی تجلی پیدا می کند و در نتیجه به پیوند فرهنگی می رسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به گستردگی پیوست فرهنگی به بومی سازی پیوست فرهنگی تاکید کرد  و گفت: دستگاه های اجرایی می بایست در راستای بومی سازی پیوست فرهنگی گام بردارند.

دلپسند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه به اهمیت مقوله پیوست فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید همه فعالیت های ما پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی تاکید کرد: پیوست فرهنگی همه بخش ها از جمله مدرسه،دانشگاه، مراسم های عزاداری، مسافرت ها و... را شامل می شود.

دلپسند با بیان اینکه در حوزه های تکنولوژی و فناوری های جدید هم بحث پیوست فرهنگی وجود دارد،  اظهار داشت: شیوه و استفاده درست از آنها را می بایست مد نظر قرار دهیم چرا که پیوست فرهنگی گسترده است و باید در همه حوزه ها به آن توجه کنیم.

شایان ذکر است؛ در پایان جلسه  از کتاب «فرزندآوری در ایران با نگاهی بر مطالعات پژوهشی » رونمایی شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.