رشت- معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان گفت: ۲۳۳ پرونده قاچاق چوب در گیلان در دست بررسی است که عمده آن مربوط به سه شهرستان تالش، رودبار و شفت است.

مناطق «تالش»«رودبار» و «شفت» بیشترین پرونده های قاچاق چوب را دارند

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه ۶۷۱ فقره پرونده قاچاق چوب در سال گذشته در استان مختومه شده است، گفت: در حال حاضر ۲۳۳ پرونده قاچاق چوب در گیلان در حال پیگیری و بررسی است.

به گزارش قدس آنلاین، احمد آقایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بین المال در اراضی ملی و منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه در سطح گیلان پرونده های قاچاق چوب در شهرستان های تالش، رودبار و شفت بیشتر از دیگر شهرهای استان است، اظهار کرد: بیش از  ۲۳۰پرونده قاچاق چوب در گیلان در حال پیگیری و بررسی است.

وی با اشاره به اینکه مساحت جنگلی سه شهرستان تالش، رودبار و شفت را ۲۸۴ هزار و ۲۵۸ هکتار دانست و افزود: ۱۱۶ قاچاقچی چوب با ۳۰۰ دستگاه اره موتوری و ۸۷ دستگاه خودرو در شهرستان های مذکور در حوزه قاچاق چوب فعالیت می کردند که شناسایی شده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه بدون برخورد قاطعانه با متخلفان، اراضی جنگلی استان نابود شده بود، افزود: برخی از قاچاقچیان چوب در گیلان با استان های دیگر ارتباط دارند و اراضی ملی استان را به یغما می برند.

وی ادامه داد: بحث قاچاق چوب در استان باید به شیوه مطلوب و صحیح مهار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.