اصفهان- رئیس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: مهمترین مشکل بخش صنعت فشار مضاعفی است که هم اکنون از طریق سازمان مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک ها بر دوش واحدهای تولیدی سنگینی می کند.

مالیات، تامین اجتماعی و بانک ها بیشترین فشار را به صنعت وارد می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون استان اصفهان، حبیب ا... بهرامی در جلسه کمیسیون صنعت، معدن و انرژی با اشاره به برخی مشکلات بخش صنعت و معدن گفت: مهمترین مشکل بخش صنعت فشار مضاعفی است که هم اکنون از طریق سازمان مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک ها و ... بر دوش واحدهای تولیدی سنگینی می کند و منجر به تعطیلی درصد بالایی از خطوط تولید گردیده است.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران نیز گفت: مشکل اصلی صنعت و معدن، بازار و فروش محصولات تولیدی است و تا نتوانیم بازارهای صادراتی در منطقه ایجاد کنیم و صادرات محصولات غیر نفتی به معنی درست را فعال نماییم، خروج اقتصاد از رکود امکان پذیر نیست چون تولید ما بالاتر از نیاز و مصرف داخل است.

شجاعت الحسینی افزود: در دنیا اتاق های تعاون می توانند بازار ایجاد کنند یا بازارهای ثابت شده را در دست بگیرند، ما نیاز به تدبیر و ارتباط صحیح با رایزنان اقتصادی، شناخت نیازهای کشورهای بازارهای هدف به محصولات ما و معرفی محصولات ما در بازار داریم.

وی ادامه داد: لازم است نمایندگان مجلس را در شورای عالی معادن در استان ها با بخش تعاون هماهنگ کنیم و نظراتمان را از این طریق به مبادی تصمیم گیری منعکس نمائیم زیرا یکی از پتانسیل های مهم کشور در بخش صادرات، سنگ فرآوری شده کشور است. لذا باید جهت تقویت فرآوری در بخش سنگ و معدن نیز تدبیر ویژه داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران افزود: یکی دیگر از مشکلات و موضوعات مهم، بخش تأمین اجتماعی است که با برخوردهای ناصحیح، انگیزه را از تولیدکنندگان می گیرند. اگر بخواهیم کارگاه ها فعال باشند و اشتغال رونق پیدا کند، باید امنیت و احترام کارآفرینان حفظ شود. کارآفرینان امروز ترجیح می دهند سرمایه را جایی به جریان بیندازند که درگیری با تأمین اجتماعی و امور مالیاتی حداقل باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.