وزیر خارجه لیبی درباره دیدار قریب‌الوقوع فرمانده کل ارتش این کشور و رئیس دولت الوفاق ملی در قاهره ابراز خوش‌بینی کرد.

ابراز خوش‌بینی وزیر خارجه لیبی به دیدار حفتر و سراج در قاهره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «محمد الطاهر سیاله» ضمن ابراز خوش‌بینی درباره دیدار قریب‌الوقوع «خلیفه حفتر» و «فایز السراج» در قاهره، تأکید کرد که صرف برگزاری این دیدار گشایشی در رکود سیاسی بوجود خواهد آورد.

وی در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الأوسط تصریح کرد که قضیه اصلی این است که فرماندهی نظامی زیر نظر رهبران سیاسی باشد و اگر این اتفاق بیفتد در آن صورت مشکل حل خواهد شد، ما از شخصیت‌ها سخن نمی‌گوئیم بلکه سخن ما درباره وضعیت نهاد نظامی است که بایستی یک نهاد ملی باشد و بر اساس دیدگاه سیاسی و رهبران آن عمل کند.

وی درباره سخنان «مارتین کوبلر» فرستاده سازمان ملل مبنی بر اینکه 2017 سال سرنوشت‌ساز برای حل بحران لیبی خواهد بود، گفت که «کوبلر بدبین است».

وزیر خارجه لیبی همچنین پیش‌بینی کرد که نیمه اول سال 2017 شاهد گشایشی باشد به خصوص اینکه بودجه موقتی نیز تصویب شده است و که نیازمند تصویب نهایی از سوی مجلس نمایندگان است و پیش از این نیز شورای ریاستی از ماده 9 توافقنامه سیاسی برای تصویب بودجه اضطراری موقت برای پیشبرد امور و پاسخ به نیازهای ملت استفاده کرد.

وی در خصوص ترتیبات امنیتی و تأثیر آن در برقراری ثبات در کشور نیز اظهار داشت که از طریق تأسیس گارد ریاست جمهوری اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

برخی منابع خبری گزارش دادند که بزودی حفتر و سراج در قاهره تحت نظارت روسیه و مصر دیدار می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.