۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 495907

تاکنون، نبرد موصل ضربه سنگینی به داعش وارد آورده است، اما پیش بینی زمان دقیقی برای آزادی قطعی موصل، ممکن نیست و حدود ۱۶۶۸ نفر از نیروهای پیش مرگه در جریان نبرد موصل کشته شده اند.

قدس آنلاین - روزنامه سعودی الشرق الاوسط ضمن انتشار مصاحبه خود با مسعودی بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در تیتر نخستش، به قلم غسان شربل، می نویسد: بارزانی در این گفتگو اظهار داشت: تاکنون، نبرد موصل ضربه سنگینی به داعش وارد آورده است، اما پیش بینی زمان دقیقی برای آزادی قطعی موصل، ممکن نیست و حدود ۱۶۶۸ نفر از نیروهای پیش مرگه در جریان نبرد موصل کشته شده اند.وی از تلاش هایی برای کارشکنی در اقدامات حیدر العبادی، سرنگونی وی و جایگزینی نوری مالکی سخن گفته و تصریح کرد در صورتی که مالکی ریاست عراق را بدست گیرد، استقلال کردستان را اعلام خواهد کرد و نمی تواند بقا در عراقی را بپذیرد که مالکی در آن حکومت می کند!

 بارزانی در رابطه با ترامپ گفت: مسئولان اقلیم کردستان رابطه خوبی با رئیس جمهور جدید ایالات متحده دارند و امیدوار هستیم آمریکا به موضع خود در حمایت از کردها پایبند باشد. رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین مدعی شد در گفتگو با حیدر العبادی و دیگر فرماندهان سیاسی در بغداد صراحتا اعلام کرده است که عراقی ها از رسیدن به تفاهم برای یک مشارکت واقعی ناتوان بوده اند، بنابراین بهتر است که به جای یکپارچگی، همسایگان خوبی برای هم باشند.

به گزارش این روزنامه، بارزانی بازگشت به حالت اتحاد سابق در عراق را بسیار دشوار دانسته، همانطور که برگشت سوریه به شرایط پیش از آغاز بحرانش را بعید انگاشته است.

بارزانی در پاسخ به سوالی در مورد شرایط اهل سنت در عراق، مشکل اصلی آنها را نداشتن یک مرجعیت دینی و سیاسی قدرتمند دانست؛ آنچه که باعث تفرقه و پراکندگی این گروه شده است. وی همچنین اذعان کرد که در گفتگو با اهل سنت عراق، از آنها خواسته است که مانند کردها خواستار فدرالیسم و یک حکومت مستقل شده و توهم تکرار دولت متحد در عراق را از سر بیرون کنند، اما ایشان به دلیل ترس از تبعات چنین خواسته ای، به موضوع اهمیت نمی دهند و تحت تاثیر فرهنگ قدیمی حاکمیت یک حزب هستند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.