یکی از اعضای پارلمان عراق تاکید کرد که حمایت اسرائیل از مسعود بارزانی به وی جرأت داده به نوری المالکی توهین کند.

مسعود بارزانی به پشتوانه «اسرائیل» به نوری المالکی اهانت کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از النشره، یکی از اعضای پارلمان عراق در سخنانی به شدت از سخنان «مسعود بارزانی» رئیس  اقلیم کردستان عراق علیه «نوری المالکی» انتقاد کرد.

در همین راستا، «نهله الهبابی» از اعضای پارلمان عراق در سخنانی خطاب به بارزانی تاکید کرد: اگر اسرائیل و برخی دیگر از کشورها از بارزانی حمایت نمی کردند، وی جرأت نمی کرد به شخصیت های کشور اهانت کند.

وی در ادامه از حیدر العبادی نخست وزیر عراق درخواست کرد که اظهارنظرهای بارزانی را متوقف کند و افزود: بارزانی برای خلق مشکلات و بحران ها میان بغداد و اربیل تلاش می کند و به دنبال حل بحران های موجود نیست.

مسعود بارزانی پیش از این تهدید کرده بود در صورت نخست وزیری مجدد نوری المالکی، اقلیم کردستان، اعلام استقلال می کند.

پیش از این نیز آیلیت شاکید وزیر دادگستری و دادستان اسرائیل در کنفرانس سالانه امنیت اسرائیل در تل‌آویو درخواست تأسیس دولت مستقل کردستان را کرد و اعلام داشت: «ما با همه نیروی خود از دولت کردی در منطقه حمایت می‌کنیم و بر این باوریم که با استقلال کردها منافع اسرائیل در منطقه نیز تامین می شود و باعث شکست و ترس دشمنان اسرائیل از جمله ایران می شود!»

گفتنی است، بیش از ۲۰۰ هزار کرد عمدتاً هودی در اسرائیل زندگی می‌کنند. این کردها بعد از اعلام کشور جعلی اسرائیل از هر چهار بخش کردستان (کردستان ایران، کردستان عراق، کردستان سوریه و کردستان ترکیه) کوچ کرده و در گوشه و کنار اسرائیل پراکنده شده‌اند. بسیاری از آنها در مرکز این کشور و در شهر کفار یونا در شمال تل‌آویو زندگی می‌کنند.

یک سال‌ونیم پیش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل از کشور مستقل کردی رسماً حمایت کرده بود و اعلام داشت که؛ کردها حق دارند مستقل باشند و ما حاضریم نیروهای نظامی خود را برای حمایت از این دولت عازم منطقه کنیم تا در مقابل مخالفین استقلال کردستان بایستند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.