اصفهان- رییس پلیس آگاهی استان اصفهان فالگیری تلگرامی را جدید ترین شیوه کلاهبرداری دانست و به مردم هشدار داد به هیچ عنوان به این افراد اعتماد نکنند و راه حل مشکلات زندگی خود را از طریق مشاوره و یا به واسطه مشورت با علمای دینی پیدا کنند.

فالگیری تلگرامی جدید ترین شیوه کلاهبرداری است

سرهنگ ستار خسروی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: پدیده فالگیری یارمالی همیشه درجامعه ما به دلیل وجود اعتقادات خرافه گونه رواج داشته و به همین دلیل فال گیران و رمال ها نیز بازار داغی داشته اند.

وی ادامه داد: فال گیری و رمالی در فضای واقعی با ترفندهای خاص و با جلب نظر افراد انجام می شود که به راحتی می توان با تحت تعقیب قرار دادن این افراد، از اقدامات مجرمانه آنها جلوگیری کرد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به افزایش رمالی و فالگیری درفضای تلگرام، گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی فرصتی را برای مجرمان فراهم می کند تا ضمن پنهان کردن هویت خود، از امنیت بیشتری برخوردار شوند، به مردم هشدار داد به هیچ عنوان به این افراد اعتماد نکنند و راه حل مشکلات زندگی خود را از طریق مشاوره و یا به واسطه مشورت با علمای دینی پیدا کنند.

وی ادامه داد: پیگیری کلاهبرداری ها به روش فال گیری یارمالی در تلگرام با فضای واقعی متفاوت است، ابته در فضای تلگرام می توان این افراد را شناسایی کرد اما روند شناسایی و دستگیری سودجویان، مراحل پیچیده تری نسبت به فضای واقعی دارد.

سرهنگ خسروی تاکید کرد: افراد به ویژه بانوان دقت داشته باشند این فالگیری ها کاملاً جنبه کلاهبرداری و سوءاستفاده دارد چرا که فالگیران با توجه به حرفه‌شان از توان ارتباطی بالایی برخوردارند، آنها تیزبین و باهوش هستند و با دادن اطلاعاتی که در مراودات اولیه بهدست آورده‌اند، اعتماد افراد را جلب و سپس اقدام به کلاهبرداری یا اخاذی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.