یزد - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: استان یزد ۵۰ سال است که در دایره کم آبی قرار گرفته و ۲۸ سال است که این استان با خشکسالی روبروست، بنابراین چالش ما در حال حاضر بحث آب است که در مجلس شورای اسلامی نیز به آن پرداخته می شود.

استان یزد ۵۰ سال در دایره کم آبی قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، سید ابوالفضل موسوی عصر دوشنبه در نشستی با دهیاران و شوراهای بخش خضرآباد اظهار داشت: در استان یزد از ۱۰۰ درصد مصرف آب، ۹۱ درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می شود ، بنابراین برای حفظ آب آشامیدنی باید به سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی روی آورد.

وی درخصوص صنایع آلاینده استان گفت: در راستای حفظ فرآوری صنایع نباید موقعیت مکانی برای ما چندان اهمیت داشته باشد آنچه مهم است حفظ فرآوری صنایع استان است باید تمام تلاش خود را در جهت حفظ فرآوری صنایع استان به کار گیریم.

موسوی افزود: آلودگی صنایع با تکنولوژی و علم روز قابل کنترل است، بنابراین باید اجازه داده شود تا صنایع مستقر شوند و از طرف دیگر پیگیریهای لازم صورت گیرد تا آلودگی های ناشی از آن کنترل شود و باید با پیگیرهای منظم عوارض صنایع آلاینده در درجه اول به مناطق نزدیک به این صنایع آلاینده تعلق گیرد.
فرماندار اشکذرنیز در این نشست با بیان اینکه بخش خضرآباد دارای ۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار است افزود: مهمترین مسئله بخش خضرآباد بحث آب است که در تابستان اگر آبرسانی سیار انجام نشود خیلی از روستاهای این بخش آب آشامیدنی مورد نیاز خود را نخواهند داشت.
محمد علی شاه حسینی اظهارداشت: در این راستا جهت انتقال آب به بخش خضرآباد مجتمع آبرسانی امام حسین ( ع ) با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان مصوب و کار آب رسانی به بخش خضرآباد توسط این مجتمع آغاز شده که در ابتدا تنها آبرسانی به خود شهر خضرآباد صورت می گیرد که امید است تا پایان سال ۹۷ کل آبرسانی به روستاهای بخش خضرآباد انجام شد.
وی افزود: عمده صنایع بزرگ شهرستان در بخش خضرآباد مستقر است که فولاد آلیاژی را می توان مهمترین آن بیان کرد ویکی از دغدغه های مردم این بخش از شهرستان بحث آلودگی ناشی از صنایع آلاینده است که تا کنون اقدام های موثری در جهت جلوگیری از استقرار واحدهای جدید صورت گرفته است.
فرماندارمسئله مهم دیگر بخش خضرآباد را موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: این موضوع مشکلاتی را درشهرستان به وجود آورد که مدیریت لازم جهت رفع آن صورت گرفت. 


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.